rnbflavour wrote: |
bij welke iso gebruiken jullie wel of niet de ruisreductie van de camera?
ik ben benieuwd aangezien ik er zelf nog niet helemaal over uit ben. vriendelijke groet, Folkert Jan Hoogstra |
Quote: |
Onderbelichten geeft altijd ruis |
Mies wrote: | ||
Natuurlijk moet je ook regelmatig onder- en overbelichten om een juiste belichtte foto te hebben. De juiste belichting geeft altijd het minste ruis, zelfs bij hogere iso's! Heel vaak zie en hoor ik dat mensen veiligheidshalve altijd met -1/3 stop fotograferen. Ze denken daarmee meer sluitertijd te krijgen en minder kans op uitgebeten witten. Dit is dus niet de manier om een ruisarme foto te krijgen! Michel |
Gert van Binsbergen wrote: |
Misschien programma's als NeatImage of Noise Ninja proberen? Dat schijnen goede te zijn, temeer omdat je sowieso bij NeatImage profielen kan laden, gespecificeerd voor je camera en iso-instelling.
Succes, Gert |
Mies wrote: | ||
Natuurlijk moet je ook regelmatig onder- en overbelichten om een juiste belichtte foto te hebben. De juiste belichting geeft altijd het minste ruis, zelfs bij hogere iso's! Heel vaak zie en hoor ik dat mensen veiligheidshalve altijd met -1/3 stop fotograferen. Ze denken daarmee meer sluitertijd te krijgen en minder kans op uitgebeten witten. Dit is dus niet de manier om een ruisarme foto te krijgen! Michel |
Quote: |
zijn dat programma's opzich of plug ins voor photoshop? |