Gender: Male Age: 39 Joined: 25 Jun 2008 Posts: 43 Location: Ede
Posted: Mon 22 Jun 2009, 17:29 Post subject: Vogelkijkhutten
Beste mensen,
woensdag wil ik weer eens een keer gaan fotograferen, ben namelijk een dagje vrij. Nou ben ik al regelmatig in de OVP geweest, maar ik wil eens een keer iets anders. Wat is ook erg mooi in deze tijd. Waar kan ik goed vanuit een vogelhut fotograferen. Wie weet er mooie plaatsen. Ik woon in veenendaal. Maximale afstand is ongeveer 80 kilometer.
groeten Nathan Vink _________________ PentaxK100d super, Sigma 150-500 mm APO
Van hun website: Het rivieroeverreservaat is een uitstekend leefgebied voor vogels als visarend, ijsvogel, kwartelkoning, aalscholver en vele soorten steltlopers en ganzen.
Er zijn 2 uitgezette wandelroutes (2,5 en 6 kilometer) door De Blauwe Kamer. Deze wandelroutes worden beschreven in een wandelboekje dat verkrijgbaar is in het bezoekerscentrum. Tijdens deze wandelingen is het dragen van laarzen raadzaam.
Veel plezier ! _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Gender: Male Age: 47 Joined: 17 May 2009 Posts: 9 Location: Wageningen
Posted: Mon 22 Jun 2009, 20:48 Post subject:
Favoriete plekken daar in de buurt zijn voor mij:
1. De Uiterwaarden net ten zuiden van Wageningen. Er lopen af en toe helaas wel mensen met loslopende honden. Mooi natuurgebiedje waar je blauwborst, zilverreigers, karekieten etc. kan zien. Geen kijkhut, maar toch veel vogels van dichtbij te zien.
2. Zoals Ron al zei, de Blauwe Kamer met een kijkhut. De hut zelf vind ik eigenlijk nooit zo interessant voor fotografie. In mijn ervaring komen de vogels nauwelijks dichtbij genoeg.
3. Amerongse Bovenpolder Oost. Mooi gebied met aan 1 kant de stuwwal met bosvogels en aan de andere kant riet en water met een flinke kolonie kluten. Nu voor de rust van de dieren wel afgezet, maar als je van vogels kijken houdt nog een heel mooie lokatie vanaf het uitkijkpunt en af en toe kan je weide- of bosvogels toch nog dichtbij fotograferen als je over het pad langs het bos/riet loopt.
4. Zwarte Sternen kolonie bij Zevenaar. Dit is een heel stukje verder voorbij Arnhem, maar je kan de kolonie zwarte sternen van vrij dichtbij zien vanuit de kijkhut.
Verder zijn kijkhutten in deze omgeving vrij zeldzaam helaas voor zover ik weet, maar gelukkig gecompenseerd door mooie gevarieerde natuur! _________________ Canon 1000d, Canon 18-55 F3.5-5.6 IS, Tamron 90/F2.8, Tamron 200-500 F5.6-6.3
Gender: Male Age: 39 Joined: 25 Jun 2008 Posts: 43 Location: Ede
Posted: Mon 22 Jun 2009, 20:57 Post subject:
Mensen,
bedankt voor de reacties. Ik heb de blauwe kamer al regelmatig bezocht. Inderdaad erg interessant, maar de kijkhut is niet mooi vind ik. De bovenpolder lijkt me ook wel weer mooi inderdaad, maar probleem daar is inderdaad dat het vaak vrij ver weg zit. Misschien rijd ik er wel even langs. Wageningen nog niet eerder geweest, vast de moeite waard. Waar zit die kijkhut in zevenaar als ik vragen mag?
groeten Nathan _________________ PentaxK100d super, Sigma 150-500 mm APO
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum