Posted: Sat 10 Jan 2009, 20:41 Post subject: Accu snel leeg!!
Goedenavond,
Nu Nederland in arctische sferen is merk ik dat mijn accu (Canon BP511) veel sneller leeg is dan normaal. Dit gegeven is mij wel bekend maar zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er iets mis met de camera? Of misschien de accu's? (zowel compatible als merk hebben dit verschijnsel)
Groeten Huub. _________________ Canon 70D/7D Mark2
Canon EF 300mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM.
Canon extender EF 1.4x II+2.0x II.
Soligor extender 1.7x.
Manfrotto 676B monopod.
Gitzo G1298 basalt statief + Manfrotto balhoofd 486RC2.
Een tip is om hem in de broekzak te doen (blijft ie warmer), zolang je hem nog niet nodig hebt dan.
Ik merk ook dat mijn accu sneller opraakt dan normaal, maar nog altijd genoeg voor een dagje redelijk intensief fotograferen.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Sat 10 Jan 2009, 23:28 Post subject:
Het is algemeen bekend gegeven dat de accuprestaties samen gaan met de temperatuur.
Vooral met lage temperaturen zullen accu's sneller hun capaciteit verliezen.
Om buiten nu langer wat aan je accu's te hebben, laat ik mijn reserve accu's niet meer in de fototas zitten maar inderdaad ook in mijn broekzak.
Dit geeft een aanzienlijk langere werkduur dan wanneer je ze in in de kou bewaard.
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Sun 11 Jan 2009, 10:16 Post subject:
Hallo.
Een alternatief is een heuptasje lekker onder de jas.
Dat geeft ook geen problemen.
Groeten. _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Sun 11 Jan 2009, 13:31 Post subject:
Nieuwe accu van Canon voor 20€?????
Bij Konijnenberg?????
Allez vooruit. _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Ik koop mijn nieuwe accu`s altijd hier:
http://www.aq4u.nl/catalog/
Zijn goedkoop gaan best lang mee. En een goede service na bestelling liggen ze snel bij je op de deurmat.
Ik heb nog nooit een 2de canon accu gekocht _________________ Vogeltje wat zing je vroeg
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum