Posted: Mon 25 Apr 2005, 13:43 Post subject: Verrekijkers voor kinderen?
Hallo allemaal,
Zijn in de gelederen mensen die ervaringen hebben met kijkers voor kinderen? Ik heb wel gezien dat er auto/fixed focus kijkers te krijgen zijn, maar heb geen idee wat handig is.
Groet,
Marc _________________ minolta 7d/600si Classic, 17-35 min, 28-75 min, 100 sf min, 70-300 apo 2 sigma, 170-500 sigma. Kite forster 8x42 kijker.
't Lijkt me het meest practisch als kinderen al meteen leren handmatig scherp te stellen. Ik weet niet om welke leeftijd het gaat? Ikzelf was 10 toen ik m'n eerste verrekijker kreeg (simpel dingetje van 8x24 ofzo). Misschien is voor héle jonge kinderen een auto/fixed focus wel makkelijker.
Groeten,
Erik _________________ Digiscoping: Nikon CP 4500 camera en Leica APO Televid 77 telescoop.
Digitale spiegelreflex: Konica Minolta dynax 7D en Sigma 180-500 mm.
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Mon 25 Apr 2005, 22:10 Post subject: Verrekijker
Even inhaken op dit onderwerp.
Ik heb 2 jaar geleden op het strand in Zuid Frankrijk een verrekijker gekocht. Nee, niet lachen! Volgens de Japanse verkoper een kijker van over de 100 euri. Met volautomatisch focus. (niets in te stellen)
Om te zien, een supermodern ding. Ik mocht er uiteraard eerst even mee turen, en ik moet je zeggen dat dit niet tegenviel.
Ik kon bij een boot die voor anker lag, op 500 meter, het biermerk van de eigenaar op het etiket lezen!
Prijs????? 35 euri.
Voor 25 euro had ik hem uiteindelijk en ik moet je zeggen dat ik het een wereldkijker vind. Nu ik sinds een paar maanden wat fanatieker ben gaan vogelen heb ik er heel veel profijt van voor heel weinig euri.
Posted: Tue 26 Apr 2005, 10:36 Post subject: Verrekidskijker..
Zowel Erik als Aad bedankt. Natuurlijk kan ik wachten (mn dochter is 3), maar ik heb tijdens mn zoektocht voor mn eigen kijker wel wat van die autofocus dingen gezien, weet alleen niet meer waar.
Gaaf verhaal van Aad hoor, maar het is nog wat te koud om op het strand naar een Japanner te gaan zoekenjavascript:emoticon('')
Laughing
Maar het geeft wel hoop... Het hoeft dus geen rommel te zijn.
Bedankt!
Marc _________________ minolta 7d/600si Classic, 17-35 min, 28-75 min, 100 sf min, 70-300 apo 2 sigma, 170-500 sigma. Kite forster 8x42 kijker.
Ik denk dat je ze best met een normale verrekijker kan leren werken.
Mijn oudste zoontje is er 5 en hij kan er al aardig weg mee (een 10 X 50). Hij had al van z'n 2 jaar een kijkertje (zo'n goedkoop toneelkijkertje) en leerde daarmee 'mikken'. Nu kan hij al makkelijk een merel op het gazon enz. vinden. Ook scherpstellen lukt al wat. Je moet ze natuurlijk eerst de 'waarde' (o.a. de kostprijs) van de verrekijker inpompen ... _________________ www.zondervleugels.be
Posted: Tue 26 Apr 2005, 21:17 Post subject: Verrekjikerkids.
Ha Yves,
Dank.... Ik denk dat ik dat ga doen. Ik heb nog een 8x25 liggen, denk dat ik daarmee ga beginnen. Dat mikken is ook wel een goed eerste doel en de waarde.....tja..... God zegen de greep...
Nogmaals dank.
Marc J
Fraaie gedichten trouwens (en heftige platen....). _________________ minolta 7d/600si Classic, 17-35 min, 28-75 min, 100 sf min, 70-300 apo 2 sigma, 170-500 sigma. Kite forster 8x42 kijker.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum