Posted: Tue 13 Jan 2009, 14:51 Post subject: welk statief?
ik ben op zoek naar een statief, maar zie door de bomen het bos niet meer.
ik wil dus graag een statief voor mijn canon 40D + 100-400mm lens.
gewicht van de set ligt tussen de 3 en 5 kilo.
ikzelf ben 1,85 meter en het zou handig zijn als het statief hoog genoeg is voor mij om er recht voor te staan en doorheen te kijken, maar weet niet of dit mogelijk is.
verder moet hij niet al te zwaar zijn en snel in en uit te klappen, omdat ik niet het type ben dat heel lang op 1 plek blijf wachten, maar meer dat ik wat rondloop om te kijken waar wat zit.
ook ben ik op zoek naar een goeie kop.
hij moet goed vast zitten (logisch toch )
hij moet wel snel los en vast kunnen en soepel zijn in het bewegen. hij moet op en neer en van links naar rechts kunnen. op zij klappen om verticale beelden te schieten is niet nodig.
het gehele setje zou maximaal 400 euro mogen kosten.
wie kan mij op weg helpen met:
welk merk is geschikt?
welk materiaal is geschikt voor mij?
waar moet ik nog meer op letten?
Gender: Male Age: 51 Joined: 23 Jan 2006 Posts: 30 Location: Ooltgensplaat
Posted: Tue 13 Jan 2009, 15:54 Post subject:
Bij Lowland staat de set bij "Aanbiedingen"
Ik heb de CT-3402 + Jr.2 Kit
Ik heb hem gekocht bij Foto-Express, is ook de importeur van Jobu en Feisol. Hier ben ik langs gegaan en alle mogelijkheden bekeken, bovengenoemde kit was voor mij de beste oplossing. Er komt trouwens nog wel een lensplate bij. _________________ Nikon fotogereedschap
Swarovski kijkgereedschap
Gender: Male Age: 104 Joined: 07 Jan 2009 Posts: 11 Location: Uithoorn
Posted: Fri 16 Jan 2009, 15:30 Post subject:
Aangezien je graag van lopen houdt en een lichte lens met IS gebruikt zou ik een monopod nemen.
Superlicht, kost een paar tientjes, klein van formaat en de IS zal de trillingen naar links en rechts prima compenseren. Daarnaast blijf je goed mobiel.
Posted: Fri 16 Jan 2009, 17:47 Post subject:
als die kens er op moet wordt die een stuk zwaarder!
Ik heb zelf een monopod, met een sigma 70-200 wat vaak een 400 wordt. Ik neem mijn statief nooit mee!
Ik heb een manfroto met een simpele kop waarmee ik nog wat kan draaien, en belangrijk wel quick release heb. Alles bij elkaar weegt het geintje denk een kilo, maar koste mijn maar iets van 80 euro, is wel een andere verhaal dan gitzo of feisol statieven _________________ Canon 350D- BG E3 grip - Sigma 70-200 F2.8 EX DG - Canon 50 F1.8 - Canon 18-55mm Tamron 28-75mm F2.8 - Canon 35-105- manfrotto 680B+234RC kop-
en nog een tas vol met rommel die ik ook gebruik!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum