Antoni wrote: |
Ik begrijp dat je een telescoop aan wil schaffen.
Dat is heel persoonlijk. De een vindt Leica geweldig de ander Swarovski, dat zijn gelijk samen met Zeiss de topmerken. Ikzelf gebruik tot volle tevredenheid een Swarovski ATS 65 HD. |
leo snellink wrote: |
Ik denk niet dat je wartaal praat, maar ik vind het wel een beetje eng klinken: met een kijker of telescoop op onderzoek uitgaan en als een plek je bevalt terugkomen met een fototoestel met lens. Ik vind het eng klinken, omdat ik (met mijn geluk) dan altijd prachtige dingen zou zien tijdens de verkenningen en als ik terugkom met een fototoestel is het niets. |
Ik zou dus altijd de camera meenemen, maar dan moet je wel weten waar je heen gaat. Daarbij is je manier van vervoer erg belangrijk. Een auto is dan wel handig denk ik (maar niet noodzakelijk).
|
Met zo'n lens lijkt het me voor de hand te liggen om of een eigen schuiltent of iets dergelijks te gebruiken (sommigen noemen hun auto mobiele schuilhut) of om gebruik te maken van de bekende hutten (bijvoorbeeld in de OVP of Starrevaart) zodat je alleen maar de locatie hoeft te bereiken en daarna niet meer met je apparatuur hoeft rond te sjouwen. De combinatie klinkt namelijk niet als een toestelletje dat je om je nek laat hangen tijdens het fietsen. Groeten, Leo |