JeroenW wrote: |
Ik denk er over om in de toekomst te gaan investeren in beter/langer glaswerk. Mijn huidige lens is een sigma 400 5.6 HSM APO. Een goede prime die regelmatig wordt onderschat. Ik heb er over gedacht om een extender aan te schaffen maar voorspel dat dit niet de beeldkwaliteit gaat opleveren waar ik naar op zoek ben.
Ik weet dat de 500 f/4 van Canon super goed is maar helaas valt deze nog een heel eind buiten mijn budget. De lenzen die hier dichter bij in de buurt zitten zijn de: Sigma 500 f/4.5 en de Canon 300 f/2.8 Ik ben benieuwd hoe deze lenzen zich met elkaar verhouden als wordt gekeken naar de beeldkwaliteit. De canon i.c.m. de 1.4 en 2.0 v.s. de sigma zonder en met 1.4 zeg maar (ik baal er nog steeds van dat er geen goede 1.7 voor canon is maar dat even terzijde). Zijn er mensen hier actief die beide lenzen hebben gebruikt? Groeten, Jeroen |
marius hennevanger wrote: |
... Laat je niet bang maken door mensen die over lensfouten praten. Ik heb er nooit last van zelfs niet als ik met de volformaat 5D werk, wat ik overigens het liefst doe..... |
Martin Hierck wrote: |
Ik heb mazzel gehad. Heb er een 2e hands gekocht die nog in nieuwstaat verkeerd en dat voor de helft v/d nieuwprijs. Blijft goed kijken op de diverse sites op het internet. Ik ben 3 maanden op zoek geweest en heb hem gevonden !! |