Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Jachthutten met een slotje

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 13:39    Post subject: Jachthutten met een slotje
Ik zou graag gebruik willen maken van bestaande jachthutten. Om vervelende situaties te voorkomen wil ik eerst toestemming hebben.
Op de hutten zelf zit vaak een hangslot op, en staan vaak in een natuurterrein van SBB, maar als ik het daar vraag blijken ze illegaal te zijn Confused
Moelijk dus om toestemming te vragen als je niet weet wie de eigenaar is... heeft iemand een idee bij wie je dan moet zijn?
Zie ook http://www.jachthutten.nl/index-nl.htm wat ik bedoel.

john.bre

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 16:28    Post subject:
ik heb ook al eens overwogen om te vragen of ik zo,n hut niet kan huren , maar het lijkt me dat de eigenaren (jagers)niet zitten te wachten op pottenkijkers(fotografen)in hun gebied(zo zien zij dat , ze betalen daar n.l. grof geld voor zo,n jachtplek).het lijkt me wel een geweldig idee als je weet hoe mooi sommige van deze hutten gelegen zijn en vrijwel altijd in verboden gebied(rustgebied) en dus wild wat zich ongestoord op deze plekken ophoud,behalve natuurlijk in het jachtseizoen waneer ze hun leven ook hier niet zeker zijn!maar het hangslot op deze hutten maakt eigenlijk al duidelijk dat ze niet zitten te wachten op andere gebruikers van deze hutten lijkt me!en ja bij wie moet je zijn misschien eens bij de plaatselijke jagersvereniging vragen(hoewel die je misschien liever zien gaan dan komen,maar vragen staat vrij zou ik zeggen!).
groeten john
Reply with quote

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 17:58    Post subject:
met een betonschaar kom je geheid een heel eind . en met een nieuw slod er op ook . Very Happy , Maar nu zeg ik hele stoute dingen
Back to top
Reply with quote

Edwin Kats

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 18:44    Post subject:
Geen stoute dingen, maar stomme dingen. Slod is trouwens met een 't'

Ten eerste is het niet verstandig enig woord te geloven die je leest op jachthutten.nl. De beheerder van die website heeft geen idee waar hij het over heeft en dacht zelfs dat een hokje waaruit kleiduiven worden verschoten een jachthut was.

Hij heeft het niet zo op jagers en verzint spannende verhalen en licht vals voor.

De meeste jachthutten staan er gewoon legaal en als je het netjes vraagt mag je er best een keer zitten. Terreinbeheerders zijn vaak niet zo moeilijk, maar wel vaak wat wantrouwig. Het is dus verstandig je eerst voor te stellen en laten zien dat je geen verkeerde bedoelingen hebt. Het kan soms jaren duren om het vertrouwen te winnen, maar daar kun je wel heel wat voor terug krijgen zoals een fotovergunning of toegang tot mooie gebieden of een dag met de boswachter mee.

Tip: heb geduld, gedraag je netjes, vraag het netjes en geeft ze als dank een mooie uitvergroting van je gemaakte foto.

gr. Edwin Kats
www.edwinkats-natuurfotografie.nl
markins M20 balhoofd
Back to top
Reply with quote

Staander

PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 20:20    Post subject:
ik ben het helemaal met Edwin eens
gedraag je netjes en vraag het gewoon
ga zeker niet, zoals werd voorgestgeld, met betonschaar e.d. aan het werk want ik weet zeker dat je altijd aan het korste eind trekt.
wat misschien ook nog kan helpen om een vergunning te krijgen is dat je melding maakt van bijzonderheden, zoals een kreupel ree, een ziek hert of een erg mager wild zwijn
maar ook leuke dingen melden kan een positieve uitwerking hebben
probeer er een win-win situatie van te maken
maar het allerbelangrijkste is dat je het vertrouwen niet beschaamd, dus geen anderen mee nemen, alles netjes achterlaten, niet over praten tijdens een verjaardag etc.
succes

Staander
Reply with quote

Rene

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 22:24    Post subject:
Waarom zou je eigenlijk in zo'n hut willen zitten? Het is misschien best leuk om er wild vanuit te observeren maar voor de foto kan ik me geen beroerder standpunt voorstellen dan vanuit zo'n hut. Je zit bijna altijd van boven naar beneden te fotograferen.

Rene

janhop

PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 23:06    Post subject:
Commentaar ingetrokken.
Reply with quote

tijmenkroes

PostPosted: Sat 14 Feb 2009, 10:50    Post subject:
Gaat het wel echt om fotografieplekken of om jachthutten te ontdekken? Gezien de opzet van de site die genoemd wordt en de personen die daarop genoemd worden heb ik mijn twijfels.
Laat een ieder zijn hobby uitoefenen dus ook de jagers.
Tijmen Kroes

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum