Posted: Thu 19 May 2005, 16:52 Post subject: Estartit, Spanje
Ik ga vrijdag 3 Juni een weekje naar Estartit in Noord-Spanje. heeft iemand ervaring met vogelen hier in de buurt en weet iemand wat ik hier allemaal kan verwachten?
Ik hoor het graag!
Nog eens de groeten uit een zonnig, nu beetje bewolkt, Almelo
Age: 55 Joined: 29 Aug 2003 Posts: 6 Location: Amsterdam
Posted: Fri 20 May 2005, 8:40 Post subject:
De rotskust is daar erg leuk voor oa Theklaleeuwerik, Blauwe Rotslijster, Vale Pijl, etc. Sla vooral Aiguamolls de l'Emporda niet over met soorten als Havikarend, Kleine Klapekster en Zwartkoprietzanger. _________________ Swarowski AT 80 HD en Nikon Coolpix 4500
Als ik Estartit invoer bij google krijg ik een plaatsje aan de Costa Brava ?? Is dit dan wel de goede plaatsnaam? Het ligt in het noorden van Spanje zo'n 125 km van de pyreneeen... _________________ Apparatuur: Canon S50 + Leica APO-TELEVID 77
Gender: Male Age: 35 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 92 Location: Hilversum (NH)
Posted: Fri 20 May 2005, 15:43 Post subject:
L'Estartit ligt idd aan de Costa Brava, misschien is er nog een Estartit?
Ik zat een paar jaar achtereen iets onder Estartit in Playa de Pals, niet te missen soorten in de buurt zijn: Alpengierzwaluw, Bijeneter, Geelpootmeeuw, Hop en Euro Kanarie, Aiguamolls is idd een van de betere plekken daar in de buurt, met heel veel leuke soorten en ook vaak kans op zeldzamere dingen.
Groet,
Christian _________________ Christian Brinkman
Gender: Male Age: 60 Joined: 14 Mar 2005 Posts: 61 Location: Eindhoven
Posted: Sat 21 May 2005, 9:10 Post subject: estartit
Ik ga zelf elk jaar om te duiken bij Illes medes, voor de kust van Estartit.
Het is een officieel maritiem natuurresrvaat. Op het eiland broeden o.a kwakken, kleine zilverreigers, koereigers en kuifaalscholvers. ook slechtvalken. Verder inderdaad de rio Ter, een mooie rivier die veel vogels aantrekt. Bij Rosas, iets verder op, ligt een prachtig natuurreservaat; is al eerder genoemd in de berichten.
fijne vakantie, jurgen(BUTEO11) Sloots _________________ Diverse Canon apparatuur, schuiltentjes en vaste hutten. Verder allerlei zaken voor natuurfotografen die ik in het veld test.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum