Posted: Mon 09 Mar 2009, 17:28 Post subject: omgeving bolsward
Tijdens het pinksterweekend gaat mijn man de elfsteden fietstocht fietsen en ik wilde meegaan om aldaar lekker te gaan fotograferen.
Wie kan mij vertellen waar ik het beste kan heengaan om wat vogels te kunnen fotograferen.
Alle informatie is welkom.
groetjes,
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Posted: Mon 09 Mar 2009, 21:45 Post subject:
Astrid,
kijk eens op www.lauwersmeer.com. Onder vogelgebieden een uitgebreide lijst aan mogelijkheden.
Lauwersmeer is wat mij betreft top, maar wat verder weg van Bolsward. Dichter in de buurt heb ik redelijk goede ervaring met Jan Durkspolder (m.n. eind middag / avond), De Deelen en IJselmeerkust (zie Jos hieronder).
Groet,
Kees
Last edited by Kees de Jager on Mon 09 Mar 2009, 21:56; edited 1 time in total
Echt "in de buurt" ken ik niet zoveel goede gebieden, maar het IJsselmeergebied rondom Makkum is vaak wel leuk voor bepaalde vogelsoorten. Verder is de Makkumerzuidwaard wel een leuk gebiedje, iets te zuiden van Makkum. Ook de Workumerwaard is soms erg leuk. Veel weidevogels. Bij de vogelkijkhut van Piaam, ten noorden van Gaast worden zo nu en dan Buidelmezen waargenomen, maar dan vooral in augustus, wanneer de jongen uit gevlogen zijn. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Jan 2005 Posts: 39 Location: Sneek
Posted: Mon 09 Mar 2009, 22:31 Post subject:
Waar je tijdens pinkstermaandag ook op moet letten zijn een aantal fietsers... (15.000) hier komen veel mensen op af en vooral in de middag in de zuidwesthoek is het dan erg druk en kan je bijvoorbeeld niet of moeilijk bij de mokkebank komen e.d.
In de buurt van bolsward heb je nog wel 2 weidevogelgebiedjes waar het misschien wel leuk is dan met jonge weidevogel. De gebiedjes zijn Skrok bij Wommels en Skrins bij Oosterlittens. Kornwerderzand is ook een verrassende plek en ook rondom het sneekermeer zijn leuke plekjes te vinden. Voor vogels maar ook zeker voor insekten,libelles. Ik zou zeggen verken de omgeving en mijd de elfstedentochroute zoveel mogelijk! _________________ Canon 400d, Canon 100-400 IS USM
Jeetje, 15.000 fietsers, daar had ik eigenlijk nog helemaal geen rekening mee gehouden, dat er zoveel mensen mee zouden doen.
Bedankt voor je reactie, dan kan ik daar in ieder geval rekening mee houden.
groetjes,
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
als het niet te ver is voor je, kun je misschien de hut bij molkwerum even aan doen, dé plek voor baardmannetjes. ze vliegen nog net niet de hut in. ook aan de ijsselmeerkust. _________________ "Hebt U uw wit wel onder controle?"
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Jan 2005 Posts: 39 Location: Sneek
Posted: Tue 10 Mar 2009, 21:03 Post subject:
urbanguard wrote:
als het niet te ver is voor je, kun je misschien de hut bij molkwerum even aan doen, dé plek voor baardmannetjes. ze vliegen nog net niet de hut in. ook aan de ijsselmeerkust.
Zou ik het wel in de ochtend doen (tot ca 11.00 uur) daarna komen er wat fietsers langs.... _________________ Canon 400d, Canon 100-400 IS USM
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum