Posted: Tue 03 Mar 2009, 14:35 Post subject: Pocket Wizard plus II
Vraagje, wie heeft er ervaring met de afstandsbediening Pocket Wizard plus II ?
In Amerika heeft Pocket Wizard de fotomarkt veroverd. Het is dan ook de ideale zender en ontvanger met een bereik van maar liefst 500 meter !! Met dit systeem kunt u flitser’s en camera’s ontsteken op grote afstand. Pocket Wizard werkt uitsluitend met de nieuwste digitale zender techniek en is uitgevoerd met een microprocessor (patent) en software.
Dit heeft geresulteerd in de beste zenders en ontvangers welke op dit moment te verkrijgen zijn !
Het nieuwste model heet de Pocket Wizard Plus II en dat is een transceiver; dat wil zeggen dat het een zender en ontvanger in een is. U kunt zelf bepalen of hij als zender of als ontvanger moet fungeren. De Pocket Wizard Plus II heeft een zeer lage ontstekings-spanning waardoor deze uitstekend geschikt is voor alle camera’s die op de markt zijn.
Voorzien van 4 kanalen, waardoor u de keuze heeft om de camera of flitser apart te ontsteken, of diverse camera’s /flitsers willekeurig te ontsteken.
Iedere zender is uit te breiden met 4 ontvangers.
De Pocket Wizard Plus II wordt standaard geleverd met twee penlite batterijen en een miniplug.
Gender: Male Age: 89 Joined: 28 Nov 2004 Posts: 34 Location: havelte
Posted: Wed 04 Mar 2009, 19:06 Post subject:
Is dat niet dezelfde welke ik recent bij Foto Shop Aalten gekocht heb ( Micnova) voor € 30,- (thuis), en welke onder verschillende namen in de handel is? 'k Ben er content mee op de D300.
Met wat gegoogle kun je dezelfde afbeelding met verschillende namen tegenkomen.
Gender: Male Age: 53 Joined: 31 Jan 2005 Posts: 58 Location: Dronten
Posted: Wed 04 Mar 2009, 19:52 Post subject:
Henny, een interessante topic. Alhoewel ik een behoorlijke nono ben op het gebied van flitsers ben ik ervan overtuigd dat het interessante kansen geeft voor creatieve natuurfotografie en in het bijzonder voor de vogelfotografie vanuit de schuilhut. Zelf ben ik me sinds een tijdje aan het orienteren op draadloze flits aansturing en zo kwam ik op de website van PocketWizard terecht. Zij hebben net een nieuwe serie producten ontwikkeld die veel mogelijkheden biedt en bovendien lekker compact is. De mini TT transmitter en flex TT receiver (zie www.pocketwizard.com). Ik begrijp dat dit systeem uniek is omdat het de hele TTL ondersteuning van de camera begrijpt en ondersteunt. Uiterst complexe materie die mijn kennis te boven gaat. De systemen zijn nog zo nieuw dat die van Canon net deze maand zal uitkomen en die van Nikon in Q2 van dit jaar. Wellicht is een bezoek aan hun website het overwegen waard? Er is interessante informatie te vinden.
Veel succes,
Dirk-Jan _________________ Neem ook eens een kijkje op mijn website:
www.ifornature.nl
Hoi Dirk-Jan, de pocket wizard plus is inderdaad ontworpen om de flitser aan te sturen.
Maar met een speciale kabel is het mogelijk je camera te bedienen op afstand en wel op 500 meter.
Het is dus geen speeltje voor de korte afstand.
Er is een set van twee nodig, een voor het zenden en een voor ontvangen.
De prijs van een compleet set plus kabel is niet mis, ongeveer 500 euro.
Vandaar dat ik hoop dat iemand ervaring heeft opgedaan met de set voor dit doel, gezien de investering.
Ik heb twee van die dingen en kan ze iedereen aanbevelen! Erg betrouwbaar. Ze werken op radiosignaal wat betekent dat je ze ook kan gebruiken in een bos of elders waar er veel begroeiing e.d. tussen jou en je toestel zit. Dit in tegenstelling tot veel van de goedkopere alternbatieven die op basis van IR werken.
Posted: Sat 07 Mar 2009, 1:03 Post subject:
Wel uitkijken wanneer je ze aanschaft dat ze allemaal van dezelfde bron komen, de Amerikaanse zijn immers niet compatibel met de Europese omdat ze op verschillende radiofrequenties werken
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum