Gender: Male Age: 32 Joined: 06 Mar 2009 Posts: 59 Location: Stramproy
Posted: Fri 06 Mar 2009, 12:58 Post subject: Beginneling zoekt hulp!!
Hey iedereen,
Aangezien ik deze site al vaker bezoekt heb en fotografie m'n grote hobby is, heb ik me voor deze site geregistreerd.
Nu wilde ik m'n eerste foto plaatsen, alleen alle foto's zitten rond de 3MB. En ik heb adobe photoshop, maar ik weet niet hoe ik ze onder de 150kb kan krijgen, omdat ik nooit foto's bewerk. Ook heb ik photo editor oppe computer staan.
Hoe krijg ik ze onder de 150kb? Wil dit graag weten, dan kan ik m'n foto's gaan plaatsen
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Fri 06 Mar 2009, 13:26 Post subject:
Is simpel: opslaan voor het web gebruiken. Kan je kiezen hoe ver je ze comprimeert. Hou er ook rekening mee dat de foto`s maximaal 800x600 pixels zijn.
Wat ik doe: eerst de foto bewerken, voor printwerk sla ik ze op als TIFF, daarna verklein ik de foto naar 800x600 en sla het op als jpeg, kan je bij het opslaan ook al kiezen hoe groot het bestand wordt.
Succes.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 32 Joined: 06 Mar 2009 Posts: 59 Location: Stramproy
Posted: Sat 07 Mar 2009, 20:15 Post subject: Nog een vraagje?
Nu ik toch bezig ben en mezelf een groentje voel, kan ik net zo goed nog een vraag stellen. Heeft er iemand tips voor verscherpen van foto's met adobe photoshop 6.0 of photo editor?
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Sat 07 Mar 2009, 22:37 Post subject:
Ik verscherp meestal eerst even de delen die ik scherper wil hebben.
Dat is dus in vol formaat, Daarna verkleinen, en dan doe ik altijd smart sharpen. Om zelf nog selectief verscherpen, en dan "save for web"
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum