Gender: Male Age: 51 Joined: 16 Feb 2006 Posts: 102 Location: Nunspeet
Posted: Wed 17 Dec 2008, 13:39 Post subject:
Ik zou persoonlijk gaan voor de Wimberley. Die heeft zijn nut wel bewezen en is van uitstekende kwaliteit. De Nill is wel erg aan de prijs, maar is ook geen verkeerde kop.
de Wimberley kost je ongeveer € 600 . de nill kostje ongeveer het zelfde alleen dan wel Met de lensplaten 3 stuks . bij wimberley komen die er volgens mij nog bij . Wimberley is wel een erg mooi product , Maar dat is de nill ook . succes met je beslissing
@leo
Last edited by Gert-Jan on Wed 17 Dec 2008, 18:47; edited 2 times in total
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 17 Dec 2008, 20:58 Post subject:
ik heb erg veel plezier van vooral de vervangende voet. In mijn geval van markins. Hierbij past de zonnekap nog omgekeerd op de lens, voor vervoer, maar de vervangende voet is niet meer zo (nauwelijks) geschikt als handvat.
Aangezien ik al een markins balhoofd heb, en van plan ben dit te blijven gebruiken - met name voor echt lange sluitertijden -, koos ik voor een sidekick (markins). Anders had de de ditmar nill mijn voorkeur omdat die een dubbele ophanging heeft (en vanwege prijs en lensplaten).
De kop van RJS ken ik nog niet, de koffie van Rob ook niet, maar het lijkt me een prima kerel om eens langs te gaan. (ik heb een rijstzak bij hem gekocht).
Posted: Wed 17 Dec 2008, 21:09 Post subject:
Ik gebruik de Black Widow Gimbal (BWG) al enige jaren tot volle tevredenheid. Toendertijd zelf geimporteerd uit Canada. Neem aan dat het product nog verder ontwikkeld en eventueel nog verbeterd is. Zou het zeker in overweging nemen als ik jou was!
Mr.D.
Heb je ook even gekeken naar de gimbal die deze firma aanbied?
www.lowlandphotoservice.nl, groet antonio _________________ Nikon D4 nikon glaswerk van nikon 4/300mm 150-600mm sigma manfr.055CLB statief feisol 3301, gitzo 4541 LS Wimberly II vogelschuiltent P&M
Gender: Male Age: 68 Joined: 02 Dec 2008 Posts: 40 Location: Wageningen
Posted: Sat 14 Mar 2009, 17:51 Post subject:
Ik wil iedereen bij deze even bedanken voor de bijdrage aan mijn
vraag.
Ik heb de Jobu BWG Pro aangeschaft met Wimberley plaat.
Even de pro's en con's van de Wimberley, Dietmar Nill en de Jobu BWG Pro koppen zoals ik ze zie.
Wimberley
Pro : bewezen ontwerp
Con: prijs
Dietmar Nill
Pro : lage gewicht, wendbaarheid
Con: prijs, balans voor grote lens moeilijker te vinden omdat vertikale hoogteverstelling niet kan, daardoor kun je het zwaartepunt van de lens/body niet op dezelfde hoogte krijgen als het horizontale draaipunt, consequentie : lens hangt daardoor niet stabiel op het moment dat je de zaak loslaat
Jobu BWG Pro
Pro : prijs, degelijkheid, lock functie wat opbouw en afbouw van de opstelling vergemakkelijkt
Con: Goed vastschroeven op het statief is niet goed geregeld, vastzetten langs vertikale as zit aan de andere kant dan vastzetten van de horizontale as, bij de wimberley zit dat aan
dezelfde kant en kun je met 1 hand werken.
Ik hoop dat iedereen zijn voordeel hiermee kan doen.
Mr. D. _________________ Nikon D300, AF-S 500mm F/4 + paar kortere lenzen
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum