Posted: Fri 13 Mar 2009, 11:25 Post subject: Welke pakjesdienst?
Hallo,
zopas verkocht ik m'n 1D3. Hij moet opgestuurd worden naar Duitsland. Ik wil er een aangetekende, verzekerde verzending van maken. Nu ben ik op zoek naar de voordeligste pakjesdienst. Iemand hier ervaring en/of tips mee?
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Sat 14 Mar 2009, 15:56 Post subject:
TNT post is waarschijnlijk het goedkoopst. Bedrijven als DHL, TNT Epresse en UPS halen het pakket thuis bij je op, maar zijn daardoor vaak bijna 2 x zo duur.
De tatieven van TNT post kun je op hun website vinden.
Posted: Sat 14 Mar 2009, 17:24 Post subject: TNT post - Ik zou het niet doen
Ik heb zelf een slechte ervaring met TNT post.
Ik heb iets verzekerd via TNT verstuurd, na ADVIES van een TNT postagentschap. Helaas raakte het pakketje zoek. Een claim ingediend, en deze werd niet gehonoreerd, omdat het niet op de juiste manier was verzekerd, terwijl ik het advies van het de TNT had opgevolgd (en ik werd naar de geschillencommissie post gestuurd, en deze zaak loop nog).
Ik heb zelf betere ervaringen met DHL (via mīn werk).
maar.... het kan voor iedereen anders zijn, maar bij TNT doe ik het zelf zeker niet meer. _________________ Canon en bijbehorende lenzen
Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 248 Location: Amsterdam
Posted: Sat 14 Mar 2009, 17:33 Post subject:
Ik heb vanuit mijn werk (het opsturen van een ingelijste foto) zeer slechte ervaring met TNT. Ze hebben de klant die het kapotte pakket moest aannemen voorgelogen. Ik zal de details besparen maar een meerprijs is hier misschien wel de moeite waard!
Gender: Male Age: 60 Joined: 14 Mar 2005 Posts: 61 Location: Eindhoven
Posted: Sun 15 Mar 2009, 15:02 Post subject: welke pakjesdienst
Zelf heb ik als schuiltent.nl al honderden paketten binnen Nederland, Europa en daarbuiten verstuurd met TNT.
Zonder problemen. Maar of een collega in Belgie ook met TNT kan versturen weet ik niet.
Maar de belgische post zal zeker een vergelijkbaar iets hebben.
De camera is waardevol genoeg, dus niet besparen op het verzenden. Zorg ook voor extra verzekerd bedrag. _________________ Diverse Canon apparatuur, schuiltentjes en vaste hutten. Verder allerlei zaken voor natuurfotografen die ik in het veld test.
Ik heb dus ook zeer veel via TNT (50+ pakketjes) verstuurd, en dit ging allen goed.
Tot dat er een keer wat fout ging (pakketje zoek), en dan merk je dat de TNT klachten service verre van optimaal werkt, en m.i. was het hier om te doen door de originele vragensteller.
met vriendelijke groet, _________________ Canon en bijbehorende lenzen
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum