Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Fotoworkshops vogelfotografie op Texel

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 17 Mar 2009, 22:00    Post subject: Fotoworkshops vogelfotografie op Texel
LEER HET VAN EEN PRO!
In Ecomare op Texel staat dit seizoen de expositie “Birdpix, Vogels van de Rode Lijst”. Ter gelegenheid hiervan organiseert Birdpix een aantal fotoworkshops op Texel in een unieke setting. Temidden van een kakofonie van vogelgeluiden maak je de mooiste foto's. Met elkaar de resultaten bespreken, lekker eten en een goed hotel, maken het helemaal af!
De workshops vinden eind april en begin mei plaats, onder begeleiding van topfotograaf Arie Ouwerkerk. De workshops richten zich zowel op beginnende als meer gevorderde natuur- en vogelfotografen.

INHOUD WORKSHOP
Vanaf 18 uur ben je welkom op Texel, waar we op de zuidpunt vogels gaan fotografen in mooi avondlicht: allerlei wadvogels en vliegende Lepelaars. Als 'het licht uit' is, gaan we naar het hotel, waar we met elkaar naar de resultaten kijken. De volgende ochtend staan we vroeg op om in het ochtendlicht de wadvogels te fotograferen. De locatie is 100% zeker van tal van verschillende wadvogels zoals: Kluten, sterns, strand- en Steenlopers, meeuwen en eenden. Het is de locatie bij uitstek om naast mooie foto's te maken, ook aan je techniek te werken. De workshopleider zal bij iedereen langslopen en feedback geven op de instellingen, samen kijken naar het histogram en compositie en ingaan op specifieke vragen. Zowel voor de beginnende als voor de meer gevorderde fotograaf liggen hier kansen om beter te leren fotograferen, omdat we op individueel niveau feedback geven.
Na een heerlijke lunch gaan we de resultaten met elkaar bekijken en bespreken, waarna de terugreis kan aanvangen en je met veel foto's en evenzoveel herinneringen nog lang kunt nagenieten.

We verwachten dat je een digitale spiegelreflex camera met een lens van minimaal 300mm hebt, of een compact camera met een zoombereik tot ongeveer 300 mm. Onder voorwaarden is het beperkt mogelijk om apparatuur te huren.

De workshops zijn inclusief vervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Het is mogelijk om de workshop zonder overnachting te boeken en/of om een afzonderlijke avond- of ochtendsessie te boeken. Ook kun je meerdere dagen achtereen reserveren; elke dag zullen er andere vogels zitten en wisselen de omstandigheden.

KOSTEN EN BOEKINGEN
De kosten voor een ochtend- én avondworkshop inclusief overnachting etc. bedragen € 179,--. Zonder overnachting bedragen de kosten € 99,--. Een afzonderlijke avondworkshop kost € 49,--. Een afzonderlijke ochtendworkshop kost € 69,--. De weekendworkshop kost € 299,--.
Pixpashouders ontvangen 10 Euro korting op een volledige avond- en ochtendworkshop.
Ga naar het contactformulier voor aanmelding en verdere informatie.

De data op een rij:

17-19 april, weekendworkshop. Start vrijdagavond 18 uur tot zondagmiddag 15 uur. Maximaal 10 personen. Kosten: 299 Euro. Inclusief vervoer op het eiland, 2 hotelovernachtingen, lunch, ontbijt en 1 diner. Tijdens het weekend zullen er ook verschillende andere lokaties worden bezocht, bijvoorbeeld de lepelaarkolonie, de Mokbaai, de Petten en de duinen van Texel. Workshopleider: Arie Ouwerkerk.

19-20 april: avond- én ochtendworkshop. Start: zondagavond 18 uur tot maandagmiddag 15 uur. Kosten: 179 Euro. Inclusief vervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Workshopleider: Arie Ouwerkerk.

20-21 april: avond- én ochtendworkshop. Start: maandagavond 18 uur tot dinsdagmiddag 15 uur. Kosten: 179 Euro. Inclusief vervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Workshopleider: Arie Ouwerkerk.

22-23 april: avond- én ochtendworkshop. Start: dinsdagavond 18 uur tot woensdagmiddag 15 uur. Kosten: 179 Euro. Inclusief vervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Workshopleider: Arie Ouwerkerk.

4-5 mei: avond- én ochtendworkshop. Start: maandagavond 18 uur tot dinsdagmiddag 15 uur. Kosten: 179 Euro. Inclusiefvervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Workshopleider: Arie Ouwerkerk en/of Daan Schoonhoven.

5-6 mei: avond- én ochtendworkshop. Start: dinsdagavond 18 uur tot woensdagmiddag 15 uur. Kosten: 179 Euro. Inclusief vervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Workshopleider: Arie Ouwerkerk en/of Daan Schoonhoven.

6-7 mei: avond- én ochtendworkshop. Start: woensdagavond 18 uur tot donderdagmiddag 15 uur. Kosten: 179 Euro. Inclusief vervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Workshopleider: Arie Ouwerkerk en/of Daan Schoonhoven.

7-8 mei: avond- én ochtendworkshop. Start: donderdagavond 18 uur tot vrijdagmiddag 15 uur. Kosten: 179 Euro. Inclusief vervoer op het eiland, hotelovernachting, lunch en ontbijt(pakket). Workshopleider: Arie Ouwerkerk en/of Daan Schoonhoven.

Boekingen en informatie via het contactformulier. Laat weten naar welke datum je voorkeur uitgaat.

Voorwaarden:
[list=]Minimaal 7 deelnemers en maximaal 14. Bij te weinig deelnemers is het mogelijk dat de workshop wordt samengevoegd met een andere workshop.
Pixpashouders ontvangen 10 Euro korting op een volledige avond- en ochtendworkshop.
Niet inbegrepen zijn (boot)reis en consumpties.
Bij annulering tot 3 weken op voorhand, bedragen de kosten 50% van het workshop-bedrag. Tot 1 week 75%, daarna het volledige bedrag.
Kamerindeling is op basis van 2-persoonskamers. Toeslag 1-persoonskamer bedraagt 15 Euro.
Birdpix is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van nalatigheid, diefstal, letsel of ongeval berokkend aan een deelnemer, veroorzaakt door de deelnemer zelf, of door een ander, of door een van buiten komend onheil, ongeacht door welke oorzaak of nalatigheid ontstaan. Eveneens is zij niet aansprakelijk voor vertraging en/of materiële of immateriële schade geleden door de deelnemer als gevolg van motorische pech, ziekte of andere oorzaken die buiten de invloedssfeer van Birdpix liggen.
Deelnemers worden aangeraden een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.
[/list]
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 15 Apr 2009, 13:56    Post subject:
Deelnemers aan de workshops ontvangen tijdens/na afloop van de workshop een of twee grote prints op A3+ formaat met hun eigen foto. De foto's worden live geprint op een speciale HP Photoprinter: de Pro B9180.
Bij thuiskomst kun je dus meteen het resultaat laten zien.

Overigens zijn er voor de aankomende weekend-workshop (17-19 april) en de aansluitende dag-workshop (19-20 april) nog enkele plaatsen beschikbaar. Geef je snel op!
Back to top
Reply with quote
 
wblink


Gender: Male
Age: 72
Joined: 30 Mar 2008
Posts: 162
Location: Gendt
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 16 Apr 2009, 15:19    Post subject:
Hoi Daan,

Ik kan moeilijk lopen. Is lopen (>500m) noodzakelijk in deze workshop? Met 500m bedoel ik "vlak" lopen. Stijgend lopen is voor mij na 100 m gedaan.

Zeker met mijn apparatuur: ND3 met 800/5.6 en bijbehorend statief(kop) enz.

Ik hoop op snel antwoord: ben nog niet zo lang geleden terug van Texel (een PARADIJS), maar wil graag weer gaan.
_________________
Willem

Nikon D3X, 14-200 mm
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Apr 2009, 15:31    Post subject:
wblink wrote:
Hoi Daan,

Ik kan moeilijk lopen. Is lopen (>500m) noodzakelijk in deze workshop? Met 500m bedoel ik "vlak" lopen. Stijgend lopen is voor mij na 100 m gedaan.

Zeker met mijn apparatuur: ND3 met 800/5.6 en bijbehorend statief(kop) enz.

Ik hoop op snel antwoord: ben nog niet zo lang geleden terug van Texel (een PARADIJS), maar wil graag weer gaan.


Voor de weekendworkshop zitten er wel een paar korte wandelingen bij. voor de avond/ochtendworkshop nagenoeg niet. Ik verwacht dat er voor de weekendworkshop ook wel een oplossing is te bedenken.
Back to top
Reply with quote
 
Hans50


Gender: Male
Age: 73
Joined: 20 Jul 2007
Posts: 12
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 20 Apr 2009, 6:01    Post subject: Workshop Texel
Ik heb genoten van de voormij leerzame workshop van het afgelopen weekend op Texel onder leiding van Arie Ouwerkerk. Op het gebied van workshops ben ik geen ervaringsdeskundige maar het is fijn om bij elkaar te zijn onder gelijkgestemden en van een ieder te leren. Veel leerzame druppels maken een emmer vol ... Het verblijf in hotel Prins Hendrik was prima. Het diner was heerlijk. De kamer eenvoudig en erg schoon.
En ehhh.. wat weet die Ouwerkerk gruwelijk veel!
Hoogtepunt voormij was het gedrag van de Kluut maar ook van de Visdief.
Kortom: een aanrader!!!"
PS: Volgens mij zijn er voor hen die wat minder mobiel zijn ook voldoende mogelijkheden.
Hans Dekker
_________________
D300s en Nikon spulletjes
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Apr 2009, 21:08    Post subject:
Leuk om te horen Hans! Fijn dat het weer ook goed was.

Er zijn voor over twee weken nog plaatsen beschikbaar voor de workshops van 4/5 en 5/6 mei. Ook deze workshops worden gegeven door Arie Ouwerkerk.
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 13 Aug 2004
Posts: 406
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Apr 2009, 22:01    Post subject:
Wie weet zie ik nog wel mensen. Very Happy
Ik ben met mijn gezin van 2 mei t/m 9 mei op Texel.
Ben er in 1e instantie lekker op vakantie, maar zal zeker mijn foto's meepakken.

groeten Art
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum