Gender: Male Age: 79 Joined: 21 May 2007 Posts: 19 Location: Westland
Posted: Sat 21 Mar 2009, 13:47 Post subject: netbook ervaringen
Hallo, mede vogelgraven, we zijn van plan om een netbook mee te nemen op vakantie naar Lesbos, i.v.m. opslag van gemaakte plaatjes.. heeft iemand ervaring met zo'n netbook..? bvd voor uw gewaardeerde reacties Weijtse en Els Torenstra
Gender: Male Age: 73 Joined: 30 Mar 2008 Posts: 162 Location: Gendt
Posted: Sat 21 Mar 2009, 15:06 Post subject: Re: netbook ervaringen
toreloor wrote:
Hallo, mede vogelgraven, we zijn van plan om een netbook mee te nemen op vakantie naar Lesbos, i.v.m. opslag van gemaakte plaatjes.. heeft iemand ervaring met zo'n netbook..? bvd voor uw gewaardeerde reacties Weijtse en Els Torenstra
Goed, HEEL goed.
Dit is even vaag als je vraag.
WELK netbook?
WAARVOOR wil je hem gebruiken?
HOE wil je hem gebruiken? _________________ Willem
Gender: Male Age: 73 Joined: 30 Mar 2008 Posts: 162 Location: Gendt
Posted: Sun 22 Mar 2009, 10:29 Post subject:
Toreloor,
Een netbook heeft over het algemeen een niet zoo'n gigantische grote harde schijf. Ik heb eeb EeePC: 120 Gb. Dinge bevalt me prima, ik hebruikt hem met Camera Control Pro. Voor fotobewerkingen of opslag is de ruimte te beperkt, dus zou je vast zitten aan een externe harde schijf.
Mi heb je meer aan een flink aantal geheugenkaartjes.
Werkt ook beter na eeb fles ouzo _________________ Willem
Ik neem meestel gewoon een laptop mee en zet op een geschikt moment de foto's over.
Voor de zekerheid laat ik de originelen op de CF kaart staan aangezien ik niet de hele dag met de laptop op stap ga.
Verder is op vakantie mijn laptop handig om mail te lezen en eens een dvd tje te bekijken
Externe schijf heb ik altijd bij mij evenals voldoende geheugen kaarten.
Dus eigenlijk gebruik ik beide voor de zekerheid, ben je zeker van je zaak en bewerk je pas thuis zou je voldoende hebben aan een "flink" aantal geheuegen kaarten.
Groet
Henk
Nog een rare vraag misschien Weijtse, ik zie Westland staan, iets in het verleden met een Ambulance dienst te maken gehad?? _________________ Canon 40D (2x)
Canon 50D
EFS 17-85mm IS
Canon 70-200 L IS 2.8
Sigma 150-500 OS HSM 5.0-6.3
converter 1.4 en 2.0.
Statief Feisol CT3371
HBN Gimbalhead.
Gender: Male Age: 66 Joined: 10 Aug 2005 Posts: 55 Location: London
Posted: Sun 22 Mar 2009, 11:27 Post subject:
Ik gebruik sinds kort een Ultra laptop en tot volle tevredenheid. Er is heel wat keuze maar zover ik weet is de MSI Wind Netbook U-100 een van beste. Deze gebruik ik ook. Heeft een 160Gb harde schijf, 2GB RAm, Windows XP als besturings systeem en niet Linux.
Rene de heer _________________ Sony A9
Sony A7RIII
Sony 90mm F2.8
Sony 24-105mm F4.0
Sony 70-200 F2.8 G Master
Sony 1.4 converter
Sony G 12-24 F4
Sony 100-400 F5.6
Sigma 150-600mm S F5.6-6.3
Gender: Male Age: 79 Joined: 21 May 2007 Posts: 19 Location: Westland
Posted: Sun 22 Mar 2009, 15:12 Post subject:
Henk van den Bos... helemaal goed... 25 jaar en nu aan het nix doen, althans, ik probeer af en toe een vogel te fotograferen...kan het, dat ik je ken...?
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sun 22 Mar 2009, 21:58 Post subject:
laptop heeft een groter scherm. Dan kun je makkelijker / aangenamer ter plaatse foto's uit selecteren.
Als je al een laptop hebt, zou ik geen extra klein ding kopen. Alleen ivm geld en kijkgemak. Voor het gewicht - vliegtuig - zou je het niet moeten hoeven laten. Laptop wordt (geen garantie, wel fikse gebruikservaring) niet meegewogen bij de handbagage.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum