Posted: Fri 27 Mar 2009, 21:31 Post subject: Eerste 5D2 video online + workflow
Hoi,
deze week kwam m'n 5D mark ii binnen en gelukkig had ik net twee verlofdagen gepland Meteen ermee de schuilhut in en wat foto's gemaakt bij de voederplaats. Ik heb dan ook een eerste korte video in HD gemaakt en ik moet zeggen dat de resultaten behoorlijk goed zijn, vooral dan de eigenlijke HD versie.
Je kan de video bekijken op www.pbase.com/glennv. Onderaan heb ik een aparte gallery voor de toekomstige vide's aangemaakt.
Ik heb lang moeten zoeken naar een enigszins werkbare workflow wat lang niet meeviel! De ruwe HD-bestanden zijn erg zwaar en dus moeilijk handelbaar.
Samengevat:
Converteren van de ruwe HD-versie naar een Quicktime-formaat (.MOV) in AVS Video Converter 6 (Freeware)
Bewerken van de film in Quicktime PRO (30 per jaar)
Opladen van de eindversie op www.exposure.com NIET op Youtube omwille van de belabberde kwaliteit. Exposure.com toont 3 versies: Low, MD en HD. Perfecte kwaliteit indien je als kijker over een snelle verbinding beschikt.
Vervolgens nog even de embed-code kopiėren en in je eigen site kleven (pbase in mijn geval) en je bent klaar!
Glenn
P.S. Het eerste filmpje is op zich nog niets bijzonders, maar toont wel aan dat de kwaliteit goed is. Ik kijk er al naar uit om dit in de drijfhut te proberen _________________ www.glennvermeersch.be
yep, dat is de IS Eigenlijk moet ik die gewoon uitzetten tijdens filmen vanop statief. Maar zoals gezegd, het video-editeren (incl. spelen met geluid) heeft nog vele geheimen voor me...
Posted: Sat 28 Mar 2009, 12:44 Post subject:
Hier staan nog heel wat mooie voorbeeldjes http://exposureroom.com/members/RomyOcon.aspx/videos/ dit toestel voegt er een nieuwe dimensie aan toe voor de amateur en dat voor een redelijk budget.
Misschien wel tijd om voor deze dimensie op Birdpix een apart hoekje te voorzien
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum