Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Feb 2008 Posts: 127 Location: Lommel, Limburg, België
Posted: Mon 30 Mar 2009, 8:44 Post subject: photoshop kader
Hoi hoi,
ik ben nog niet zo lang bezig met photoshop en ik vind dat het niet al te simpel is, al ben ik al veel aan het bijleren
Ik zou graag een (wazige) kader rond de foto's van mijn site willen hebben...
Bv zoals deze foto http://www.natuurfotoalbum.be/map/showphoto.php?photo=64924
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Mon 30 Mar 2009, 8:57 Post subject:
Wat ik bij mij foto's op mijn site doe met die schaduwen enzo.
Is:
Open foto die bijvoorbeeld 800 X 533 Je kopieerd hem, ga naar nieuw en doe de maten 1100 x 800 pixels bijvoorbeeld. Heb je al een lege afbeelding, die deze in de gewenste kleur. plak de afbeelding erin die je net hebt gekiopieerd en voila!
Ga naar layers en klik rechtermuisknop op thumb van foto, en ga naar blending options en vink schaduwen aan. En zo kun je een beetje verder vogelen met randen ed.
Hoop dat het lukt.
Ik ben geen PS expert misschien. Misschioen kan het op andere manieren. Bijvoorbeeld gewoon je werkblad of canvas te vergroten. Maar schaduwen wil dan dacht ik. niet.
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Mon 30 Mar 2009, 8:58 Post subject:
Gokje hoe het is gedaan:
- Laag dupliceren (ctrl J)
- Canvas vergroten tot uiteindelijke maat (image>canvas size)
- Je achtergrondlaag transformeren/uitrekken (ctrl T)
- Diezelfde achtergrondlaag blurren met grote radius naar smaak (filter>blur>gaussian blur)
Succes!
Edit:
Wil je nog een randje om de eigenlijke foto, dan kan dat door dubbel te klikken op de laag met de foto (dus niet de geblurde achtergrondlaag) en dan bij effecten voor "stroke" (lijn) te kiezen. Wil je een schaduw, kies dan voor "drop shadow".
Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Feb 2008 Posts: 127 Location: Lommel, Limburg, België
Posted: Tue 31 Mar 2009, 19:57 Post subject:
Ik denk dat het de bewerking van Tjeerd wordt, want die van Doodles lukt me helemaal niet... _________________ Canon 7DII + Sigma 120-300mm f/2.8 Dg OS 'S' HSM + Sigma 1.4x converter (voordien Canon 450D, Canon 7D en sigma 150-500mm)
Posted: Wed 08 Apr 2009, 11:10 Post subject:
Dat is het tekst menu in plaats van het transform gereedschap.
Probeer anders eens via het menu Edit>Free Transform.
Daarmee bereik je hetzelfde.
Bovendien werk je op de beveiligde achtergrondlaag. Die kun je niet transformeren. WIl je dat wel, dubbelklik dan in het lagenmenu op de achtergrondlaag en klik vervolgens OK. Daarmee verander je de achtergrondlaag in een gewone laag die je WEL kunt transformeren.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum