Posted: Sat 18 Jun 2005, 11:56 Post subject: digiscoping
Kan iemand mij eens duidelijk uitleggen wat digiscoping eigenlijk precies inhoudt, en een winkel kent die mij bij een juiste keuze kan helpen?
Bedankt vast _________________ Olympus E-300 + zuiko digital 70-200 1:2,8-3,5 + olympus digital 1.4xteleconvertor
Digiscoping is dat je met een camera door een telescoop heen fotografeerd, als je een goede camera en een goede telescoop hebt kun je daar hele mooie foto's mee maken. Je kan bij elke fotowinkel wel een camera halen om mee te digiscopen, goeie camera's om mee te digiscopen zijn bijv. coolpixen van Nikon, maar er zijn natuurlijk ook een heleboel andere camera's om mooie foto's te maken. Als je gaat digiscopen kun je gewoon zelf de camera met je hand voor de telsoop doen, maar er zijn ook tussenringen en adapters waarop je de camera vast kan maken en dan worden je foto's als het goed is wel beter. Je kan dan ook nog draadontspanners of afstandsbedieningen bij je camera kopen, daarmee gaat de bewegingsonscherpte weg die je normaal krijgt als je gewoon met je hand het knopje indrukt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Posted: Sat 18 Jun 2005, 16:48 Post subject:
Dank je Niels, het wordt me wel duidelijker, misschien als ik het visueel voor me ziet dat het helemaal vanzelfsprekend is, kun je me misschien ook vertellen of het met een Olympus E-300 spiegelreflex ook mogelijk is? _________________ Olympus E-300 + zuiko digital 70-200 1:2,8-3,5 + olympus digital 1.4xteleconvertor
Met een spiegelreflex is digiscopen wel mogelijk, maar dan krijg je last van vignettering(een zwarte rand, je fotografeert namelijk de telescoop mee). Voor digiscopen is het makkelijker om een compact camera te gebruiken. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum