Gender: Male Age: 31 Joined: 20 Oct 2006 Posts: 174 Location: Lieren
Posted: Thu 09 Apr 2009, 19:27 Post subject: Vogels nadoen
Ik doe wel eens het geluid van de boomklever na. Hij komt dan daadwerkelijk vlakbij polshoogte nemen. Datzelfde lukte mij ook bij een rietgors. Heeft een van jullie daar ook ervaring mee? fluitend, of op een hele andere manier. k"vind het wel interessant om dat eens te weten. Alvast bedankt, Wouter Klaasse _________________ Canon Sigma Gitzo Wimberly
Posted: Thu 09 Apr 2009, 19:36 Post subject: Vogels nadoen
Hoi Wouter,
Houdt er rekening mee dat het nabootsen van vogelgeluiden tijdens het broedseizoen kan leiden tot verstoring. Het is dan ook aan te raden om dit niet te doen deze periode, ongeacht de leuke resultaten.
Groet,
Ron van Elst _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Thu 09 Apr 2009, 19:42 Post subject:
Ik heb de boomklever ook nagedaan in de herfst, en de rietgors in de zomer, want ik weet inderdaad dat het grote kans op verstoring heeft. Wouter Klaasse _________________ Canon Sigma Gitzo Wimberly
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Thu 09 Apr 2009, 20:37 Post subject:
Zelfs helpt het bij de Kerkuil.
Als ik weet dat het de volgende dag mooi weer wordt die ik de raam de hele dag open zodat ik 's morgens om 5/6 uur naar de vogels kan luisteren.
's avonds heb je je raam open en lig je soms nog tot 12 uur wakker, en ik hoorde eens een kerkuil, (net een voetbalfluit) Ik deed hem na door zelf te fluiten en mn tong te laten trillen. Klonk er aardig op, hij kwam meteen rechtsomkeerd en begon een meter van me af te fladderen als een gek. daarna ging ie op het dak zitten, ik heb een foto kunnen maken (tenminste, je ziet dat het er 1 is..) en vloog daarna weg.
Posted: Fri 10 Apr 2009, 9:35 Post subject:
Nu ik er zo over nadenk, herinner ik me ook dat ik de territoriumroep van een steenuil na kan doen.
Dat is een hoog gefluit. Maar dat kerkuilgeluid heb ik nog nooit gehoord.
Wouter Klaasse _________________ Canon Sigma Gitzo Wimberly
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum