Posted: Tue 10 May 2005, 21:13 Post subject: Swarovski adapter en voorzet ring van het oculair
Hoi Ik heb een vraag ik ben sinds kort aan het digiscoopen en gebruik een Swarovski ATS80HD en een Nikon 4500 plus adapter van Swarovski. Bij aankoop is mij geadviseerd om eerst de voorzet ring van het oculair af te draaien en dan de adapter te monteren. Ik vind dit nogal onhandig de adapter kan er ook zo op gemonteerd worden de twee helften van de adapter komen dan niet geheel tegen elkaar aan maar dit scheelt maar een paar millimeter. Heeft iemand hier ervaring mee met deze configuratie en hoe werken jullie bij de montage van de adapter? _________________ Nikon D200, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF, Nikon TC-1.4 E II converter +
Swarovski ATS80HD + Nikon Coolpix 4500
Dag Joop, ik had dezelfde spullen en kan je verzekeren dat die paar milimeter cruciaal zijn. Gewoon verwijderen die occulairschacht en de camera zo dicht mogelijk op de lens plaatsen.
succes rein
Hoi Rein, bedankt voor je antwoord je hebt me eind januari ook al eens van advies voorzien over de adapter en afstand bediening mijn dank daarvoor. mijn eerste foto's staan inmiddels op BP kan wel zeggen dat het niet meevalt om goede foto's te maken maar we houden vol groet
Joop _________________ Nikon D200, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF, Nikon TC-1.4 E II converter +
Swarovski ATS80HD + Nikon Coolpix 4500
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum