Gender: Male Age: 31 Joined: 20 Oct 2006 Posts: 174 Location: Lieren
Posted: Thu 23 Apr 2009, 18:05 Post subject: Canon 10D/20D/30D
Goedendag allemaal.
Ik ben beginnend natuurfotograaf(met name vogels) en ik ga nu overstappen op een spiegelreflex. Vanwege het budget overweeg ik om een 10D/20D/30D te kopen met bijbehorende lenzen. Er is vast wel iemand die een van die camera's heeft gebruikt(of er een te koop heeft liggen). Zou diegene mij wat adviezen kunnen geven?
Mijn budget is namelijk 400-600 euro. Mijn vorige compactcamera had een bereik van 28-504 met 35mm equivalent. wat is in verhouding de goedkoopste en beste lens(of combinatie) om 500mm te krijgen?
Graag hoor ik wat reactie's, in dat geval allemaal bedankt!!!
Wouter Klaasse _________________ Canon Sigma Gitzo Wimberly
Gender: Male Age: 52 Joined: 01 Jun 2005 Posts: 227 Location: Vorden
Posted: Thu 23 Apr 2009, 21:04 Post subject:
Quote:
wat is in verhouding de goedkoopste en beste lens(of combinatie) om 500mm te krijgen?
Er is veel informatie te vinden in dit forum over het maken van keuzes mbt objectieven, camerabodies en de combinaties daarvan. _________________ Canon & Apple
Ik denk dat je met een beperkt budget het beste een tweedehands Sigma 50-500 kunt nemen en dan een body naar keuze... 20D of 30D zijn beide redelijk goedkoop tweedehands te krijgen. Ik heb ervaring met beide, maar het zijn beide prima camera's op de 50-500.
groet,
Jaco _________________ Canon Eos 20D + Sigma 50-500 F4.0-6.3 APO DG HSM
Sony dsc h1 +2.2x teleconverter
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum