jornn_- wrote: |
de 50D is alleen een gepimpte 40D
iets meer pixels, wat nieuwe functies maar voor de rest helemaal hetzelfde als de 40D, scherpstelproblemen liggen bij de lens, niet bij de body. gewoon houden die 40D doe anders eens de focus test met de focus test chart, zo kun je zien of je lens front- of back focus heeft. |
Ben Brons wrote: |
Ik had de 40D en heb nu de 50D, wat ik beter vind dat is het scherm aan de achterzijde van de camera, die is veel duidelijker en hij is zeker sneler met scherpstellen en ook met het opslaan van de foto's.
Groet Ben Brons |
rnbflavour wrote: |
Maar doordat er in de 50D een digic4 processor ipv digic3 inzit zou die toch in ieder geval een stuk sneller moeten zijn? |
Quote: |
Dichtbij stelt die perfect scherp, maar verderweg altijd out of focus ! en dat licht echt niet aan mijn lens (400/5,6L)! |
DeBob wrote: | ||
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 450D en dezelfde lens. En dat begint toch behoorlijk hinderlijk te worden. Met een kleiner diafragma wordt het wel iets beter maar dat is niet de oplossing die ik zoek... Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en wat een mogelijke oplossing is? Gr. Bob |
Renée en George wrote: |
Het beeld op het scherm van de 50D is scherp contrastrijk brilliant en prachtig van kleur, mijn eerst reactie was, dit is wat ik zoek: helemaal top. Het uiteindelijkeplaatje zag er op de PC niet beter uit dan boven genoemde camera's, de 30D scoorde zelfs boven verwachting. Waar is die mooie beelldkwaliteit? Het scherm van de camera laat het zien, het is er, maar waar gaat het uiteindelijk de mist in. Je mag toch wel enige beeldverbetering verwachten van een nieuw type camera. |