Quote: |
P.S. Ook links naar software om HD-filmpjes te bewerken zouden nuttig zijn. Iemand hier al ervaring mee? |
Bart Hofman wrote: |
Zit nu wel te twijfelen om de 5D te verkopen en de mkII te kopen of om de oude 5D nog maar even te houden.
Wat is wijsheid? |
Peter Grobben wrote: |
Het is met vogelfotografie 10% snelle actie, en 90% resterend. Ik denk dat de 5D mk2, de vogelfotografie-camera gaat worden. |
Bas Breetveld wrote: |
@Luc, met die op Ebay ![]() Ik durfde het niet in ieder geval. gr, Bas |
Quote: |
... Die van de 1D is berekend op auto en motorsport voor snelheden boven de 300 km/uur. Geen vogel (o.k. de slechtvalk dan) die dat gaat halen. Dan zouden ze ook nog eens met die snelheid recht op je af moeten komen. Dat meetrekken van ons vraagt nauwelijks een snelle autofocus. Wel een zeer precieze. Enfin, met die 1D dek je flink wat onzekerheid af van jezelf, maar of het nodig is? ... |
Luc Hoogenstein wrote: |
Ik denk dat niet Peter, ik denk dat het de macro/portret/landschap/familiefotografie-camera gaat worden (of wellicht al is). Vergis je niet: die 10% waar je het over hebt is de 10% waar over het algemeen de langste houdbaarheid aan zit. Het verschilt per persoon, maar als je ziet wat over het algemeen de meeste waardering oogst, dan zijn dat actiefoto's. De kans dat je een goede actiefoto maakt is nu eenmaal theoretisch stukken groter (zie andere reacties waarom) bij een mark lll. Daarom zullen veel fotografen niet per definitie voor de 5D ll gaan. |