Gender: Male Age: 39 Joined: 25 Jun 2008 Posts: 43 Location: Ede
Posted: Mon 04 May 2009, 13:42 Post subject: Foto's worden lelijk na verkleinen
Hallo,
Ik probeer de laatste tijd wat meer foto's op birdpix te krijgen, maar ik merk dat als ik de foto geresized heb met PS CS4, dat de kwaliteit erg achteruit gaat. Ik ga dan bijvoorbeeld van 3008x2008, naar 800 x ? pixel. Hij blijft de verhouding gewoon houden zeg maar. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de foto mooi blijft.
Ik verwacht dat jullie een antwoord gaan geven als naverscherpen of iets dergelijks. Maar tot hoe ver kan ik gaan. Zijn er bepaalde waarden waar ik absoluut niet over heen kan gaan?
groeten Nathan _________________ PentaxK100d super, Sigma 150-500 mm APO
Voor een complete workflow ga je even terug naar artikelen.
Enne, vergeet de 'actions' niet.
Actions kun je op complete inhoud van mappen toepassen. Daarvoor ga je naar File --> Batch automations. Bij het aanmaken van een action moet je dan wel afsluiten en saven meenemen, anders heb je ineens 130 zware TIFF's openstaan. Ik heb een aantal mappen in mijn archief (nieuw, TIFF, Jpeg) waar ik de actions op toepas. Daarna gooi ik de bestanden in archiefmappen. 20 seconden per foto vind ik erg veel ...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum