Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

1D mark3 datum/tijd batterij

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 May 2009, 17:00    Post subject: 1D mark3 datum/tijd batterij
Ik heb sinds een maand deze camera en de laatste week moet ik na het inschakelen steeds weer datum en tijd instellen. Ik heb de CR 2025 batterij vervangen maar dit geeft geen verandering. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Graag reacties.
Kees Doornekamp
Toegevoegd:
Als ik datum/tijd juist instel en de camera niet uitschakel, maar direct een foto maak geeft Exiff aan 01/01/2007 00.00.00 uur.
@Henc: Bedankt voor je reactie.
Ik laat de de hoofd batterij en de de datum/tijd batterij altijd in het toestel zitten. Toestel is nieuw gekocht.

Last edited by starter on Mon 11 May 2009, 17:52; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Robbert de Smet

PostPosted: Mon 11 May 2009, 17:39    Post subject:
Hallo Kees,

Het is bij mij wel bekent als een camera (of watvoor elektronisch apparaat dan ook) een tijd zonder spanning staat (lege batterij/accu of helemaal geen batterij of accu in apparaat) je de datum en tijd elke keer bij het inschakelen weer opnieuw moet instellen. Het lijkt me niet echt handig als je de accu van je camera er elke keer uithaalt als je klaar bent met fotograferen (van die dag). Als je je accu gewoon in je camera laat zitten (waar ik van uitga) denk ik dat er een fout in de software zit, verder zou ik zo snel niet kunnen bedenken waar het nog aan zou kunnen liggen.
Het is misschien ook wel hadig om te weten of het een nieuwe of een tweedehandse camera is.
In ieder geval succes ermee!

Groeten,

Henc.
Reply with quote

Gerrit Jan Klop

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 11 May 2009, 18:29    Post subject:
Dit soort electronika heeft, naast zijn normale voeding (de oplaadbare batterij), ook altijd een klein batterijtje extra ergens op de printplaatjes. Deze kleine batterij wordt gebruikt om de interne klok te blijven voeden. Het lijkt erop dit batterijtje bij je defect is of misschien zelfs ontbreekt oid. Lijkt me een duidelijke zaak voor de garantie.

groet

Gerrit Jan

starter

PostPosted: Mon 11 May 2009, 18:45    Post subject: 1D mark3 datum/tijd batterij
Zoals aangegeven heb ik de eerste weken geen problemen gehad, en na het optreden van dit probleem de batterij (knoop CR2025 of ookwel bios-batterij genoemd) vervangen door een nieuwe.
Probleem niet opgelost.
Kees Doornekamp

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum