Gender: Male Age: 46 Joined: 21 Dec 2008 Posts: 14 Location: Utrecht
Posted: Wed 06 May 2009, 19:02 Post subject: Welke rugzak?
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een voor mij passende rugzak.
Ik fotografeer met een Canon 50D met een Canon 300mm 2.8 +1.4extender.
Het liefst zou ik het hele spulletje "schietklaar" in de rugzak vervoeren, maar weet niet of dit aan te raden is (lens laten steunen op de zonnekap)
Het zou ook fijn zijn als ik een (nog ntb) statief aan vast kan knopen
Is er iemand die hier een goede tip voor me heeft?
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Wed 06 May 2009, 19:11 Post subject:
Hoi.
Ikzelf heb Lowepro AW 600 lenstrekker.
Body en lens passen er perfekt in .Alleen uit halen en trekken maar.(Zonnekap kan erop blijven.)
Statief kan aan de zijkant vastgebonden worden.
Succes met je zoektocht.
Groeten.
Hans. _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Ik heb een model van Think Tank en wel model Airport Accelleration. Hierin passen met gemak twee body's, mijn grote nikon 200-400 en nog een paar kleine lenzen.
Het model van de tas is een rugzakmodel, maar het verschil met anderen is dat het vierkant is, waardoor er veel meer in kan.
De afmetingen van de tas zijn zodanig, dat het voldoet aan de eisen van luchtvaartmaatschappijen om als ruimbagage te mogen meenemen.
Succes met je keuze.
groetjes,
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Ik ben heel erg lang op zoek geweest naar een goeie rugzak voor mijn camera en accesoires. Het probleem is dat de meeste camerarugzakken van zichzelf al redelijk zwaar zijn en ze zijn wel leuk voor de camera gebouwd, maar niet zo leuk voor ruggen. Het is belangrijk, zeker als wildlife fotograaf dat je een goed zittende rugzak voor jezelf hebt en niet - als veel fotografen - uiteindelijk met rugpijn eindigt. Het was heel veel gezoek, maar ik heb uiteindelijk een mountain hardware Splitter rugzak gekocht waar ik een crumpler fotobinnentas in vervoer, waar mijn twee body's met lens schietklaar in zitten. (ik heb ook een crumpler tas voor lichtere situaties, waar deze bnnentas precies in past. Bij de rugzak zit een grote grijze nylon doek bij die je aan de rugzak bevestigt met een kliksysteem en waar je - ook op het strand, maar eigenlijk overal in de natuur - je spulletjes op uit kunt spreiden als dat nodig is. Ik heb hem ook al een keer gebruikt als regencape. Er gaat genoeg water in de zijvakken en je hebt genoeg ruimte voor een klein statief en een driepoot stoeltje in de tas en je grote statief kan er achter op vast gemaakt worden. Er zit een apart vak in voor je laptop 15 inch. De tas kun je helemaal open klappen en hij is waterdicht. Bovendien reis ik er altijd mee als handbagage. Ik vertel ze nooit dat er 15 kg in zit. Grote smile doet wonderen.
Sterkte met het vinden van de goeie tas en kijk verder dan de traditionele fototassen en let vooral op je rugmaat. _________________ Nikon D200 + D300s met VR 18-200, 80-400, 105mm macro,
zie ook www.castora.nl
en http://www.photoshelter.com/c/castora
twitter: jacinthacastora
Wat is van belang bij aanschaf van een tas. Dat kan voor iedereen anders zijn. Bedenk van te voren dus
goed wat je er mee wilt doen. Een lijstje van zaken om op te letten:
Alles moet er in passen. Is er ruimte voor een regenjas, flesje drinken, boek, computer, etc.
Je moet er op kunnen staan, want dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
Is de tas anti statisch?
Wat past er allemaal in?
De tas moet regendicht, of waterdicht zijn?
De tas moet niet opvallend zijn. Een camera merk is uit den boze. Mag er niet uitzien als cameratas.
Is de tas veilig zijn bij een wandeling, met meer riemen zit de tas vast aan je lijf. Heb je je handen vrij.
Heeft de rugzak een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
Heeft de tas een aparte regenhoes?
Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke vliegtuig maatschappij heeft een andere norm.
Is de tas shockproof?
Wat is het gewicht van de tas?
Wil je een heuptas, een schoudertas, een rugzak
met een band over één schouder (slingback -
snuittas) of een rugzak?
Wat kost de tas?
Lees het verdere verhaal op m'n website onder:
met de camera op stap, vakantie tips
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum