Posted: Tue 19 May 2009, 14:03 Post subject: Nikon D80
Het is me opgevallen, dat vele fotos gemaakt met de Nikon D80
in het tijdelijke album terechtkomen. Is hier iets fout met de kamara of wat waarschijnlijk logischer is: de gebruikte lens.
Mijn nikon D80 heeft een AF S Nikkor DX 18-55mm 1:3,5-5.6 GII ED + AF Nikkor 80-200mm en 35-80mm 1:4-5.6D deze laatste
lensen nog van mijn oude Nikon F50. Waarmee ik prachtige fotos
gemaakt heb.Vanuit de auto met een pittenzak, en sinds kort een
onepod van Cullman.Welke lens erbij? Nikkor 70-300 of een andere. Ik heb niet veel zin om een zo'n grote lens te slepen.
Dat is meer voor de profis.Groetjes Jane
Posted: Tue 19 May 2009, 15:56 Post subject:
Het heeft in ieder geval absoluut niet met de camera te maken. De foto's die in het tijdelijke album terechtkomen zijn niet van goede kwaliteit en dat heeft 85% van de keren niet met de lens te maken, maar met de fotograaf zelf. Het kán natuurlijk wel aan de lens liggen, zoals te weinig milimeters, waardoor je meer moet croppen. Maar daar is een hele simpele oplossing voor: gewoon 'vogel-in-het-landschap' fotograferen.
Maar even verdergaand met wat u/je vroeg. Een 70-300 is geen bijzonder goede lens, zeker niet. En 300 mm is ook niet erg veel voor vogels. De keuze van de lens heeft natuurlijk helemaal alles te maken met hoeveel je eraan wilt besteden. 2000 euro heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden dan 500 euro. Misschien is het een idee om een tweedehands Sigma 500mm-zoom te kopen, iets als de 170-500, 50-500 of 150-500.
Bedankt voor je antwoord, want ik wil toch een paar betere
fotos maken dus m.a.w. zoals je al schreef een 150-500 lens
lijkt me dan het beste.Ben benieuwd naar de prijzen. Groet Jane
Is het gewicht niet een beetje hoog, misschien spaar ik dan liever voor een lichter formaat. Ben tot Maandag in Holland en bezoek
een paar plaatsen aan de Schelde en Noordzee. Groeten Jane
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum