Digibird wrote: |
32 Gb x aantal kaartjes is natuurlijk al gauw een boel.
Maar heb je dan ook een backup onderweg? Een alternatief is wellicht om desnoods selectief de imagetank daarvoor te gebruiken en er een grotere schijf in te zetten (en desnoods neem je een losse HD mee? ). Wel van tevoren goed testen thuis want sommige tanks kunnen maar een max. grootte aan en je moet ze op de juiste wijze inrichten. Als het enkel bij schijfjes blijft zou ik meer dan voldoende meenemen; in geval je er een verliest of er een kaduk gaat (kleine kans, maar toch). |
Bas Breetveld wrote: |
Het voordeel van al je foto's verliezen is dat je weer terug moet. Gr, Bas |
Digibird wrote: |
Suggestie: je kunt ook zo'n kleine laptop (Acer of weet ik veel) meenemen ipv veel grote kaarten en dus wachten met een backup maken totdat je weer stroom hebt ergens mocht de laptop leeg zijn. |
HJDT wrote: |
.... Niet zo'n groot probleem omdat je altijd een externe cardreader mee kunt nemen maar toch. In het geval dat je een image tank meeneemt kun je trouwens ook overwegen om geen externe card reader mee te nemen. Je image tank is immers een (groot uitgevallen) externe card reader.... |
Bas Breetveld wrote: |
Bedankt voor de tips! Had ze ook gezien bij geheugen-online.com.
Laptop van Phil is geen optie omdat we mogelijk meerdere dagen zonder stroomvoorziening zitten. Vandaar dat de imagetank ook minder gunstig is. Voorheen ging gewoon alles op de imagetank en leegde ik de 8GB kaart. Vervolgens kopieerde ik via de imagetank de 'toppers' over naar een 4 GB kaartje voor de zekerheid. Omslachtig, maar wel erg veilig. Een stel 32 GB kaartjes mee is wel heel erg gemakkelijk. Gr, Bas |
ToXiQ wrote: |
ik denk dat de snelheid afhangt van de camera en welk kaartje je gebruikt
Transcend heeft eigenlijk nooit hele snelle kaarten gemaakt. Dat kan ook niet voor die prijs. mvgr Walter |
golfman wrote: | ||
Trancend heeft ook 300x kaartjes en die zijn toch echt wel snel! Natuurlijk zijn ze dan ook duurder! Golf-man |
golfman wrote: |
Een Netboek is ook een mogelijkheid! De nieuwste 6 cel batterijen gaan ca 7 uur mee! |
. . . en kunt er een 320 gb schijf in kwijt.Golf-man |
Een Netboek is ook een mogelijkheid! De nieuwste 6 cel batterijen gaan ca 7 uur mee! |
. . . en kunt er een 320 gb schijf in kwijt.Golf-man |