Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Info instellingen Coolpix 4500 gevraagd.

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Buteo_41



Age: 61
Joined: 24 Jan 2004
Posts: 3
Location: Capelle aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 15 Feb 2004, 21:29    Post subject: Info instellingen Coolpix 4500 gevraagd.
Hallo Allemaal,

Het is zover ik heb een finse adaptor via leo binnen gekregen en ben er zeer tevreden over.
Mijn vraag is de volgende kunnen jullie mij tips geven over de te gebruiken instellingen voor mijn coolpix 4500?
Na 2 dagen proberen maak ik enkel bewogen foto's ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je alleen met een afstandbediening goede foto's kan maken?


groet Jan (Buteo_41)
_________________
Leica 77 apo televid en Nikon 4500 coolpix
Back to top
Reply with quote
 
Erik



Age: 36
Joined: 12 Aug 2003
Posts: 56
Location: Haastrecht, Zuid-Holland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 17 Feb 2004, 7:18    Post subject:
Ik heb begrepen dat veel mensen bij het gebruik van de CP4500 de zelfontspanner gebruiken. Ook wordt regelmatig een afstandsbediening gebruikt. Ik heb echter nog weinig mensen gehoord die handig gebruik maken van de 'traagheid' van de camera. Nadat je namelijk de 'knop' hebt ingedrukt duurt het even voordat uiteindelijk de foto gemaakt wordt. Als je in de tussentijd je camera los laat, zonder dat de telescoop al te veel beweegt, moet je tot redelijke resultaten komen (althans, dat geldt in mijn geval).

Groeten,
Erik
_________________
Digiscoping: Nikon CP 4500 camera en Leica APO Televid 77 telescoop.
Digitale spiegelreflex: Konica Minolta dynax 7D en Sigma 180-500 mm.
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 17 Feb 2004, 10:31    Post subject:
Hallo Jan,

Ik kan me vergissen maar ik denk dat de afgelopen dagen de omstandigheden om te digiscopen niet geweldig waren. Ik denk dan ook dat daarin de oorzaak ligt van je bewogen foto's.
Je kan met 1 van de programma's die bij de camera geleverd zijn (ik geloof dat het Exifer o.i.d. heet) de camera instellingen van elke individuele foto bekijken. Ligt de sluitertijd op 1/60 of lager dan is het logisch dat je bewogen foto's hebt.

Ik zou zeggen: blijf het proberen en dan vooral als het licht wat beter is. Een dik pak bewolking leidt zelden tot een mooi belicht foto.

Groeten Michel Veldt
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
Birdie


Gender: Male
Age: 58
Joined: 18 Feb 2004
Posts: 7
Location: Ankeveen.
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Feb 2004, 2:41    Post subject:
Hallo Jan,

Ik gebruik zelf wél een afstandsbediening.
Heb het eerst ook zonder geprobeerd, maar toch met veel minder resultaat. Wel 'ns een toevalstreffertje, maar geen constante kwaliteit.
Met de instellingen van de 4500 kun je heel veel doen.
In het S-menu kun je de sluitertijd op 1/125 of lager te houden. Verder kun je zeker in het slechte licht van de afgelopen dagen de ISO-waarde naar 200 klikken. Je krijgt dan wel wát ruis, maar op een normaal formaat is dat geen punt. Ook het diafragma kun je instellen om meer diepte-scherpte te krijgen. Zelf laat ik echter de camera het meeste werk doen. Ik denk dat een afstandsbediening zeker het geld waard is.

Tips: Probeer gewoon op de vetbollen in de tuin de verschillende instellingen uit. Bij het bekijken van de foto's kun je dan de instellingen ook weer bekijken en zo de beste in díe omstandigheden bepalen.
Zet de camera op "BSS" en klik je gek. de camera kiest dat de beste van een aantal (max 6?) uit en slaat maar 1 ( de beste) foto op.

Groet,
Bidie.
_________________
Swarovski AT 80-HD
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum