Gender: Male Age: 34 Joined: 26 May 2008 Posts: 109 Location: Alblasserdam
Posted: Fri 15 May 2009, 13:59 Post subject:
Quote:
If the oil is applied too liberally when the camera is manufactured, it can become scattered onto the surface of the LPF through normal camera operation.
Bij exemplaren die er last van hebben is dus te royaal olie ingesmeerd. Lijkt me dus dat ze het teveel aan olie verwijderen!
Gender: Male Age: 56 Joined: 29 Jun 2008 Posts: 110 Location: hardenberg
Posted: Fri 15 May 2009, 16:00 Post subject:
Geweldig z,on 1D mark III,eerst je camera wegbrengen om de autofucus punten bij te laten stellen, en nu weer olie lekkage... En daar betaal je dan z,on hoop geld voor...
ik bezit de 1D mark 3 sinds juni 2007, is al 1 keer terug geweest voor de submirror fix dec 2007, en gaat binnenkort weer terug voor de laatste AF fix 25 mei 2009, hoop dat ie dan eindelijk focust zoals ooit belooft is door Canon met de introductie in 2007,
Al met Al heel veel gedoe voor zo'n dure Camera geweest, en straks kan ie dan weer terug voor olie lekkage ,
Ik bedenk me wel 3 keer voor ik ooit weer een 1D serie koop
Groet Hans
Ik bedenkt me ineens misschien kan Canon de 1 D mark 3 terug nemen en de Mark 4 er voor in de plaats geven TZT voor alle ellende met deze Camera , ( het is maar een idee hoor Canon Pffff)
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Fri 15 May 2009, 20:51 Post subject:
Switchen naar Nikon??? Dat doe je alleen als je heeeeeel erg veel geld teveel hebt. Wanneer kom je eens met foto`s in plaats van alleen maar negatief te zijn.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Fri 15 May 2009, 21:19 Post subject:
Nikon? Man, daar liggen hele plassen olie onder, zonder dat ze worden teruggeroepen. Voor het milieu zou je er niet eens mee naar buiten mogen zonder lekbak eronder. _________________ Fotosloep.nl
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Tue 19 May 2009, 23:40 Post subject:
Je mag me best wat foto's opsturen Leo. Ik help je graag. En wat je vraag betreft: ja, best wel ja.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Posted: Wed 20 May 2009, 7:04 Post subject:
Je bent me net voor Michel.
Ik wil je best helpen met je foto`s, zo spannend is het allemaal niet (makkelijk kletsen het is een onderdeel van mijn werk).
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Ik neem dat aanbod met beide handen aan . De D700 van nikon
levert fikse bestanden van zo,n 2,5 Mg aan dus ik denk dat mijn mail box dat niet pikt. zonmail zo wie zo niet . yahoo betwijfel ik . Vleuten en Sleeuwijk liggen niet zo,n wereld eind uit elkaar .
mijn voorstel is om elkaar te ontmoeten het zij bij mij het zij bij jou thuis . mocht je naar mij komen dan vergoed ik je de benzine wel . ik zit zelf eens in de maand op zondag in Utrecht . en ja ik vind canon nou niet echt een wereld merk . ik hoor en lees te veel
verkeerde dingen over canon . 1 er van is dat als je oude lenzen hebt deze niet meer gerepareerd kunnen worden . je zou maar een dure prime lens hebben . en dan is er weer een olie/vet probleem . het lijkt constand bal te zijn met canon .
met vriendelijke groet
@leo
Last edited by Gert-Jan on Wed 20 May 2009, 17:41; edited 2 times in total
Posted: Wed 20 May 2009, 19:58 Post subject:
@ Leo.
Ook Rolls Royce wordt wel eens terug geroepen naar de fabriek.
Als je in de professionele wereld kijkt, wordt er zeker 80% Canon gebruikt en dat is niet voor niets. En de problemen die ik tot nu toe gezien heb zijn misschien lastig maar niet onoverkomelijk. De meeste mensen zullen die problemen nooit en te nimmer tegen komen.
Maar ieder zijn eigen mening. Ik blijf wel bij Canon (met een 500mm lens van 17 jaar oud).
Groet,
Zelf heb ik de camera nu twee jaar en heb dit probleem nooit gezien.
Verder is het zo dat andere camera's (ook niet Canon) dit probleem ook kunnen hebben.
Visible Dust levert er zelfs een product voor om dit soort problemen op te lossen.
Groet,
Roelof _________________ Canon MarkIV met glaswerk.
Posted: Wed 20 May 2009, 23:37 Post subject:
Leo, een foto van 2,5 MB groot is geen enkel probleem voor de meeste mail programma's. Niet dat ik je niet wil ontmoeten maar we kunnen het ook op deze manier af. Ik ben gewend een uitgebreide beschrijving te geven van hetgeen ik doe met een foto, zo ook bij de foto's die jij me eventueel opstuurt. Kijk even in mijn profiel voor mijn adres en verstuur ze maar !! Mijn mailbox is 50 MB groot en kan dus wel wat hebben. Let er wel op dat elke individuele mail niet groter word dan 5 MB. Veel gratis mailproviders hanteren dit als maximale grootte voor 1 mailtje.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Posted: Tue 09 Jun 2009, 0:38 Post subject:
Enige tijd geleden mailde Leo me dat hij foto'sop zou sturen maar dat dat er vanwege drukte nog niet van gekomen was. Ik acht rustig af. . . . . . .[/list] _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum