Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

nieuw vogelboek

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 09 Jul 2009, 13:49    Post subject: nieuw vogelboek
Hi lui

tip: een nieuw handboek vogels van Nederland.

Ik wil het graag tippen, aangezien het geschreven is door luc hoogenstein, ook heel veel foto's van hem, maar ook enkele van me zelf, en ook een paar andere op de pixen actieve fotografen.
en natuurlijk omdat het van de knnv is.
http://www.knnvuitgeverij.nl/www2/index.htm

Kijk maar.
Back to top
Reply with quote

R. P. McMurphy

PostPosted: Thu 09 Jul 2009, 14:17    Post subject:
Dank voor het onder de aandacht brengen, Peter, met 20 foto's mag je zeker trots zijn op je bijdrage! Het Handboek Vogels van Nederland is opgesteld door Ger Meesters en ondergetekende. Als iemand geinteresseerd is in een kleine preview: op www.knnvuitgeverij.nl staat het boek al bij de categorie "Vogels". Het boek is vanaf morgen of overmorgen in 128 boekhandels te krijgen, maar is vandaag al te koop in de winkel van Vogelbescherming! Er staan onder andere mooie foto's in van bekende bird- en nederpixers, zoals Francois Roland, Gerard Schouten, Peter Wijn, Jack Folkers (bokje), Jaap Schelvis, Arjen Drost, Richard Diepstraten, Martin Hierck en Phil Koken (digibird).

groet,

Luc

(Voor alle Vogelbeschermingsleden: in de laatste Vogels zit een kortingsbon waarmee je 5 euro korting krijgt (24,95 ipv 29,95) Wink )
Back to top
Reply with quote

Digibird

PostPosted: Thu 09 Jul 2009, 21:31    Post subject: aanrader!
Vanmiddag het boek ontvangen bij de presentatie.
Alhoewel ik er zelf 4 foto's in heb staan, wil ik het boek (zonder eigenbelang) zeker onder jullie aandacht brengen.
Het ziet er goed verzorgd uit, mooie layout en met up-to-date informatie. Hoort in ieder "vogelaars-boekenkast" thuis. Aanrader!

gr, Phil

Jaap Schelvis

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Jul 2009, 6:16    Post subject:
Zeker een aanrader! ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst zo iets had van: alweer een boek over de Nederlandse vogels? Wat voegt dat nou nog toe? Maar ik denk zeker dat dit boek een geweldige bron van informatie is voor veel mensen die met vogels bezig zijn (fotografen bijvoorbeeld), maar die nog niet zoveel achtergrondkennis hebben van het onderwerp.
Met alleen Nederlandse soorten zoek je een heel stuk makkelijker dan in de standaard veldgidsen en krijg je per soort veel meer informatie! Ook vind je naast het handige blokje herkenning veel nuttige info over het voorkomen en leefgebied in Nederland (met verspreidingskaart) en wijst de tekst ook bij iedere soort op de gevoeligheden.
Ik ben er trots op dat ik ook anderhalve foto heb staan in dit boek waarvan ik vind dat iedere Nederlands vogelfotograaf een exemplaar in de kast zou moeten hebben staan Smile

Groet,
Jaap

Henq

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 21:26    Post subject:
Complimenten!

We hebben het boek vandaag, na bestelling, thuis bezorgd gekregen en ik heb vanavond al lekker zitten bladeren. Duidelijk, heel informatief en echt op Nederland gericht. En mooie foto’s natuurlijk. Een prachtige aanwinst.

Vriendelijke groet Henk.

Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum