Gender: Male Age: 49 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 155 Location: zwaag
Posted: Sun 19 Jul 2009, 20:09 Post subject: raw
Ben van plan om ook over te gaan op raw. Doe nu alles nog in jpeg. Heb nu wat foto met raw geschoten omdat dat toch betere kwaliteit moet opleveren. Maar ik wil nu mijn foto's openen in elements, maar dat lukt dus niet. Wat doe ik fout,of gaat het niet lukken in dit programma.
gr martijn _________________ sony a77
sony 70-400
sony 16-50 2.8
gitzo statief
Kweet niet wellke versie je van elements hebt?
Dan zul je waarschijnlijk je ACR (adobe camera raw-plugin moeten upgraden. Wanneer er nieuwe camera's uitkomen moet adobe die plugin dus bijwerken met een nieuwere versie om de raw's te kunnen hanteren. Als upgraden kan tenminste.
Adobe heeft de onbegrijpelijke eigenschap niet alle, oudere versies van PS (en ik denk dus ook elements) compatible te houden met de plugin.
Best kans dat je dan een nieuwere versie van elements moet aanschaffen, als je daarmee zou willen blijven werken.
Dat is dus inderdaad niet de nieuwste.
Ik weet dat er mensen zijn die een duur programma als photoshop CS3 hebben aangeschaft en nu een probleem hebben met hun 5d MK II of 50D. De nieuwe ACR is daar ook niet compatibel mee.
Gender: Male Age: 74 Joined: 06 Feb 2008 Posts: 32 Location: Leersum
Posted: Sun 19 Jul 2009, 21:19 Post subject:
Martijn,
Helaas heb ik ook het probleem dat PS Elements 6 de RAW bestanden van m'n nieuwe EOS 50D niet opent, terwijl die van de 30D wel geopend worden. Er zal dus op de één of andere manier een update moeten komen.
Jan _________________ Canon camera en objectieven.
Blog: jankatsman.wordpress.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum