Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Natinale Parken in Zweden

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Apr 2008, 11:30    Post subject: Natinale Parken in Zweden
Op nederpix heb ik een artikel geplaatst over enkele parken.
Zie de link of er misschien wat van je gading bij is.
Groetjes,
Gert

http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?p=23965&sid=a3dc7824d8be45186f87be58856e78ae#23965
Back to top
Reply with quote

bacteria

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 08 Jun 2009, 19:38    Post subject:
Weet iemand of er ook boeken of gidsen bestaan over (de) natuurparken in Zweden (vergelijkbaar met bv een Crossbillguide oid)? Ik ken de "Where to watch birds in Scandinavia" (uit 1996)maar voor de rest is er maar weinig te vinden...
Back to top
Reply with quote

JMKimstra

PostPosted: Tue 09 Jun 2009, 8:58    Post subject:
Ik heb bij Bol.com 'The Good Birdguide' van Keith Marsh gekocht. Een boek met de wat minder algemene vogels van Europa en waar je ze kunt vinden, met ook een deel over nationale en andere natuurparken in Europa en wat er te vinden is. Ik vind het een zeer praktisch boek, beetje dik, maar als je per auto reist maakt dat niet zoveel uit... Vooral geschikt om heel gericht naar bepaalde doelsoorten te zoeken, maar dus ook voor als je naar een bep. gebied gaat om te zien wat je er kunt verwachten.

Verder zou ik eens wat googelen op forestry en sweden, dan kom je vast wel bij de Zweedse staatsbosbeheer terecht, en daarlangs kom je wel weer bij andere leuke sites terecht. Zo heb ik allerlei leuke dingen over Finland uitgezocht. Succes en veel plezier.

Janneke
Back to top
Reply with quote

Ger M

PostPosted: Tue 09 Jun 2009, 10:40    Post subject:
De site die Arjen Drost noemde op nederpix.nl: http://www.naturvardsverket.se/en/In-English/Menu/Enjoying-nature/National-parks-and-other-places-worth-visiting/National-Parks-in-Sweden/ biedt zeer veel informatie over de nationale parken en vormt een goed uitgangspunt. Ga ervan uit dat de zuidelijke nationale parken goed te bereizen zijn, maar dat enkele van de grote parken in het noorden, zoals Sarek, veel voorbereiding eisen. Houd er ook rekening mee dat de vogeldichtheid behoorlijk laag is, zeker wat betreft de wat meer bijzondere soorten.
Back to top
Reply with quote

bacteria

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 09 Jun 2009, 18:32    Post subject:
Janneke en Ger, bedankt voor de info! Ik ga dat Engelse boek checken. Die websites zijn idd erg goed en informatief. Aangezien er verder weinig literatuur over beschikbaar is (ik zie bv nog een aantal zeer moeilijk verkrijgbare Cantecleer natuurgidsen van Scandinavie), dan uiteindelijk maar het 1 en 't ander uitprinten, want ik ben op reis niet 24/7 online Wink
Back to top
Reply with quote

zwedenj

PostPosted: Fri 21 Aug 2009, 15:46    Post subject:
als je auerhoenders of beren wilt fotograferen, raad ik aan om naar de provincie dalsland in zweden te gaan, en dan s' ochtends vroeg naar het[i]sorknätten[/i] gebied te gaan, of via de E66 richting Ed rijden en dan links ligt een parkeerplaats, daarachter ligt een heel uitgestrekt moeras-bos gebied, veel elanden, kraanvogels en korhoenders[i]villingästottend[/i] heet het
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum