Art wrote: |
Ik heb hier al vele platen langs zien komen van de maasvlakte.
Is voor jou in de buurt lijkt me. Moet eerlijk bekennen dat ik er zelf nog nooit geweest ben om vogels te fotograferen. En ik weet niet of je een beetje vogelrijke tuin hebt of kunt gebruiken in je familie/vrienden kring kun je ook prima vogelfoto's maken om uit te proberen. groeten Art |
Anthony wrote: |
Mussen, tjiftjaf, duiven, mezen en eksters zitten komen regelmatig eten in de tuin.
<knip> Ik heb echter het iedee dat het hoofdzakelijk meeuwen/sterns zijn die er in overvloed zitten. |
Kobus Kuch wrote: |
Beste anthony,
ik ben ook een fotograaf bij jullie uit de buurt (hendrik ido ambacht) ik kan zeggen dat de beweringen van de bovenstaande fotograven waar zijn... ik loop s avonds ook vaak ff een rondje door een park of een bos bij ons in de buurt.. De tips zijn neem algemene soorten, Houd uw ogen wijd open in uw eigen omgeving.. er valt soms meer te ontdekken dan in eerste instantie gedacht was.. Verder wilt u dan een natuurgebied in de buurt bekijken.. rhoonse grienden (rhoon) carnisse grienden (barendrecht) develbos (zwijndrecht) maasvlakte (rotterdam) brouwersdam (ouddorp) gorzen (ridderkerk) langs de rotte (riviertje in noord rotterdam) nou ja kies maar.. genoeg mogelijkheden.. Gr Koos |
Kobus Kuch wrote: |
Beste anthony,
Verder wilt u dan een natuurgebied in de buurt bekijken.. rhoonse grienden (rhoon) Gr Koos |
mark van den berg wrote: |
Anthony,
Ik ben pas sinds vorig jaar bezig met fotografie en met vogels. In het begin was ik veel veel aan het rondstruinen en zag wel wat ik voor mijn lens kreeg. Ik was ongeduldig (nu nog steeds wel) en wist ook niet veel van vogels. Nu weet ik langzamerhand de vogels beter te vinden en heb meer geduld. Ik zou je als tip mee willen geven in ieder geval een vogelboek te kopen en te leren waar je wat en ook wanneer kunt zien. Ik weet niet of je al boeken hebt, maar ik heb de ANWB vogelgids van Europa. Volgens mij heeft bijna iedere vogelaar en vogelfotograag deze. Hier kun je enorm veel uit halen wat je zal helpen betere foto's te maken. Verder heb ik ontdekt dat de vogels best dichtbij kunnen komen als je ergens stil gaat zitten of staan. IK heb zelf een 70-300 lens die ook veel te weinig mm's heeft, maar je zult verbaasd zijn hoe dichtbij sommige vogels komen. Op welk tijdstip van de dag ga je fotograferen? Dat speelt ook een rol, ga eens vlak na zonsopgang naar de zelfde plek waar je overdag bent geweest. Succes |