Woensdag a.s. hoop ik met een vriend een dagje te gaan fotograferen. Omdat ik in het midden van het land woon, kom ik niet zo vaak bij bovengenoemde bestemmingen. Iemand een idee, wat nu de beste keus zou zijn?
Vast bedankt
Peter _________________ Olympus apparatuur, Manfrotto 055Xpro en 680B
http://peterdehoog.blogspot.nl
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Mon 07 Sep 2009, 15:01 Post subject:
Vanuit Amersfoort sta je binnen een 1,5 a 2 uur op Texel (als je beetje door kan rijden). Daar is meestal wel het één en ander te zien.
Of het al weer wat drukker met vogels is..... Ik hoop het voor je.
Lauwersmeer ben je toch gauw 2 a 3 voor onderweg. Is vaak ook wel wat te zien, maar ook daar moet je geluk hebben. Als ik zelf zou moeten kiezen op dit moment, is IJmuiden, de zuidpier ook misschien nog wel een optie..
Ik denk zelf dat het nog een weekje of wat te vroeg is voor de grote drukt qua vogels.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 58 Joined: 25 May 2008 Posts: 31 Location: lopik
Posted: Mon 07 Sep 2009, 19:31 Post subject:
wat jullie ook kunnen gaan doen is naar de ootsvaardersplassen en dan bij de diverse kijkhutten nabij lelystad gaan kijken.
kijk even op vogelkijkhut.nl voor meer informatie.
Posted: Mon 07 Sep 2009, 20:58 Post subject:
Bedankt voor jullie suggesties. De oostvaardersplassen kom ik geregeld, dus dze keer maar eens wat anders. Misschien is Texel inderdaad wel een goed optie.....
Groet
Peter _________________ Olympus apparatuur, Manfrotto 055Xpro en 680B
http://peterdehoog.blogspot.nl
Posted: Mon 07 Sep 2009, 21:13 Post subject: Texel
Check als je naar Texel gaat wel eerst even wanneer het hoog water wordt op die dag. Kan van belang zijn bij bezoek aan bijvoorbeeld het Wagejot. Met laag water zit alles ver weg op het wad. Met hoog water komen de vogels naar de hoog water vlucht plaatsen, zoals bijvoorbeeld het Wagejot. Ook de lepelaars zullen dan waarschijnlijk terug vliegen richting de horsmeertjes vanuit de mokbaai.
Groet en veel plezier
Ron van Elst
PS. Hoogwater 9-9-09 bij Oudeschild, Texel (waddenzeekant) = 11:55 AM
Hoogwater 9-9-09 bij Noordzeekant van Texel = 11:06 AM _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum