Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Sat 05 Sep 2009, 21:21 Post subject: Objectief van een Canon EX1
Vraagje, mijn collega heeft thuis een Canon Videocamera met verwisselbaar objectief. Nu blijkt er een wit Canon objectief op te zitten, met bajonetsluiting. FD-EF?
Na wat speurwerk op het internet, zouden deze objectieven tevens IS aan boord hebben. (EX2)
Heeft iemand enig idee of deze objectieven bruikbaar zijn op een DSLR body? Desnoods met een adapterring?
Gender: Male Age: 57 Joined: 29 Jun 2008 Posts: 110 Location: hardenberg
Posted: Sun 06 Sep 2009, 8:11 Post subject:
Ik was gisteren ook aan het pluizen naar FD objectieven, en kwam op Belgium digital uit, daar werd deze vraag ook gesteld, of het mogelijk is om deze objectieven te gebruiken met adapter, ik heb op google FDobjectieven ingetoetst,en kwam toen daar uit, probeer maar eens.
Ik ben aan het pluizen geweest omdat ik zoiets had, waar zijn al die FD lenzen gebleven, en zouden ze met een adapter nog werken ? wie weet loop je dan nog tegen ''goedkope'' 500mm lenzen op.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum