Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Thu 04 Aug 2005, 9:17 Post subject:
de meest relevante vragen zijn volgens mij prijs en gewicht. Die zijn beide op internet te vinden. Misschien vind je kortste instelafstand ook een item?
voor overige vragen over de 600 zou ik je aanraden rechtstreeks bij de mensen te zoeken die deze lens hebben, want het zijn er niet veel en ze komen hier niet vaak langs. De 500 heeft hier een hoop fans, en er zijn er zo meteen hieronder zeker een paar extra tips.
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Thu 04 Aug 2005, 9:31 Post subject:
Peter heeft je vragen eigenlijk al beantwoord. Voor mij was de keuze niet moeilijk. Omdat ik vaak al lopend of fietsend fotografeer was gewicht een belangrijk punt. De 500mm is een stuk lichter. Ik zag weinig voordeel voor die extra 100mm, zeker toen ik digitaal ging (1dmkII heeft crop van 1.3, 20D en 10D 1.6). Met een 1.4 extender ben je dan zeker rijkelijk voorzien in mm.
Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze en het enige nadeel was eigenlijk de prijs. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum