Posted: Wed 09 Sep 2009, 17:09 Post subject: foto's laden in computer
Even een vraagje over het laden van je foto's in je computer.
Ik fotografeer in Raw met een Nikon D300. Om mijn foto's te laden in mijn computer gebruik ik een kabeltje waarmee ik de D300 meteen aan de computer hang.
Nu duurt het ongeveer een kwartier en soms langer om een 4 GB
kaartje te laden.
Is er een manier om het sneller te doen. Ik heb ernaar gegoogled,
maar kan er niets over vinden.
Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast bedankt,
groetjes,
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Gender: Male Age: 54 Joined: 01 Jun 2009 Posts: 26 Location: Flevoland
Posted: Wed 09 Sep 2009, 17:59 Post subject:
Hallo Astrid,
Zelf gebruik ik een card reader gekoppeld aan een USB 2 poort en duurt het laden van de foto's zeker niet zo lang als jij beschrijft. Laden direct vanuit de camera doe ik zelf overigens nooit.
Ik heb net als vele hier gewoon een cardtreader in m.n Pc zitten
een fluitje van een cent . alleen heb ik lappen van bestanden van mijn nikon D700 en da,s een stuk minder leuk . zeker voor een digibeet als ik . dus gewoon een cardreader in je pc en je problemen zijn verledentijd . ik weet eigelijk niet beter dan dat het via een cardreader in de pc gaat . ben zo opgevoed .
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Wed 09 Sep 2009, 20:21 Post subject:
Mijn Medion Cardreader (ook 2.0) heb ik destijds voor 7,50 bij de Aldi gekocht. Na 5 jaar trouwe dienst wil ie wel eens sputteren (aansluiting van de kabel is een beetje gammel) maar als ie op dreef is gaat het als een trein! Gewoon verplichte aanschaf zou ik zeggen...
Groet, Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Posted: Thu 10 Sep 2009, 5:19 Post subject:
Volgens mij is jouw camera ook gewoon een USB2.0 cardreader, dus erg veel sneller zal het niet gaan als je een externe reader gaat gebruiken. Dan is met name de snelheid van jouw kaartje van belang.
Ik adviseer wel een externe reader, omdat ik altijd bang ben dat de rubber afdichting van de USB poort van de camera het anders eens begeeft.
Denk dat het eerder aan je pc ligt, (of aan je geheugenkaartje, ligt aan de schrijfsnelheid) ik weet niet wat voor computer je hebt maar een wat oudere pc met 512MB geheugen of minder doet het schrijven van het kaartje er natuurlijk langer over dan de nieuwere computers die nu op de markt zijn te verkrijgen.
Groeten Auke _________________ Canon Eos 50D met sigma 300mm F2.8 icm 1.4 extender
Ik doe (in tegenstelling tot de meesten) ook gewoon de mini usb in de camera en laad zo de foto's. Ik heb al eens gehad dat het wisselen van de kaart in het toestel als gevolg heeft gehad dat een pinnetje in de camera krom geworden is door het insteken van de kaart. Dat wil ik niet weer en daarom laad ik mijn foto's via de kabel. Dat duurt bij een volle 8 GB kaart ongeveer een minuut of 5 (geschat). Ik ga intussen even koffie zetten ofzo
Gender: Male Age: 69 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Sun 13 Sep 2009, 22:51 Post subject:
Als het een kwartier duurt om 4Gb te laden, dan heb je of een zeeer trage geheugenkaart, of je USB in je computer werkt als USB1. Ik heb hier soms ook last van, maar heb geen idee wat je eraan kunt doen.. Soms gaat het goed, soms gaat het traaaaaaag.
Af en toe meldt de computer dat "deze hardware" sneller kan werken als deze op een USB2 bus wordt aangesloten. ( het IS een USB2 bus !!!!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum