Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Aanpassingen database
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 05 Oct 2009, 22:18    Post subject: Aanpassingen database
Hierbij de uitslag van de discussie van de moderatoren over de punten die door jullie zijn aangedragen om Birdpix, en in het bijzonder de database, te verbeteren. Tijdens het Birdpixweekend waren veel moderatoren aanwezig en hebben we met zijn allen hier even goed over kunnen praten.

Achter het idee zie je een aantal plusjes, minnetjes en nullen. Het eerste, aparte tekentje is de technische uitvoerbaarheid van de maatregel. Daarachter zie je een reeks met de meningen van de verschillende moderatoren. + = ja, - = nee, o = weet niet / geen mening.


- Albums opsplitsen naar albums voor alle werelddelen (+)(+++++++)
Dit gaan we doen. Enig geduld is echter noodzakelijk, het zal tijd kosten om alle duizenden foto's te verplaatsen. Twee moderatoren hebben zich vrijwillig aangemeld om deze klus uit te voeren.

- Up-loadalbum eerste week anoniem (-)(- - - o - - -)
We zien hier niet echt de voordelen van. Als je ziet dat velen de lokatie van een vogel al kunnen herkennen aan het hol waar hij in zit, dan hebben wij niet de illusie dat anoniem ook echt onbekend is.

- Upload en verzamelmap splitsen. Uploadmap anoniem maken. (o)(- + - + - - -)
Deze optie lijkt veel op de vorige. Alleen wordt het verzamel en up-load album echt in tweeën gesplitst. Misschien nog eens naar kijken. De nadelen, genoemd bij het vorige punt, blijven ook hier echter van toepassing.

- Strenger, alleen topfoto's in de database (+)(- - - - - - -)
Gaan we niet doen. Volgens ons verhoogd het de prestatiedrang die gemakkelijk kan omslaan in verstoring. We zoeken liever naar middelen om de prestatiedrang te verlagen en een comunity gevoel versterken

- Bij de foto kunnen aangeven wat voor soort commentaar je wenst. (+)(o + - o + o -)
Veel wisselende meningen en daardoor de moeite waard om naar te kijken. We hebben niet een duidelijk beeld wat dit punt precies inhoud en vragen dus om feedback van jullie

- Uitgelichte foto van de week / maand? (+)(- + - ++++)
Hier gaan we iets mee doen. Er zijn verschillende opties. We kunnen een bespreekalbum maken zoals bij Nederpix maar het is wellicht leuker om er een echte rubriek uitgelicht van te maken. Met een kort interview met de maker en de mogelijkheid tot feedback. Wat is jullie mening?

- Reden van toelating / afkeur database aanvinken (+)(o o o o - - -)
Erg moeilijk en erg veel werk. Daarom liever niet. In de database komen foto's om vele verschillende redenen. (zie begin van dit topic) Even een standaard reden aanvinken is niet voldoende. In principe zijn we wel voorstander maar als je realistisch bent is het niet uitvoerbaar voor enkele vrijwilligers.

- Database uitbreiden met meer naslag mogelijkheden. (o)(+ - - + - - +)
Gaan we naar kijken. We gaan vooral onderzoeken hoe de zoekfuncties op Birdpix verbeterd kunnen worden.

- Gebruikers opdelen in subgroepen die alleen elkaar commentaar geven (-)(- - - - - - -)
Gaan we niet doen. Er wordt al regelmatig geklaagd over zogenaamde vriendenclubjes. Dat zal met deze maatregel alleen maar worden versterkt.

- Duidelijke keuze maken wat betreft de richting van Birdpix, vogels of fotografie? (+)(- - o - - - -)
Wij willen de opzet van Birdpix zo laten als hij is. Juist de mix van vogelaars, fotografen, beginners en vergevorderde maakt Birdpix zo bijzonder op het internet. Iedereen kan van elkaar leren en idereen heeft de kans om door te groeien. Dat er sommige goede fotografen op den duur afhaken is begrijpelijk. Men maakt een persoonlijke ontwikkeling door. Vergeet vooral niet dat er ook veel goede fotografen gewoon blijven meedoen!

- Communicatie bij verzoeken tot heroverweging verbeteren. (o)(+++++++)
Dit gaan we oppakken. Er zal een speciall forum worden gemaakt waar alle vragen om herziening gesteld kunnen worden. Zodat het voor alle moderatoren duidelijker wordt of er al aktie op een verzoek is ondernomen. Met PB-tjes en mailtjes werkt dit te onoverzichtelijk zoals nu blijkt.



Later toegevoegd en daardoor niet meegenomen in de beoordeling. Graag nog wat meningen:

- Grotere foto's (meer pixels) kunnen up-loaden
- Bij het up-loaden verdwijnt de tekst als je een foutje maakt en moet je geheel opnieuw beginnen.
- Nominatie aan commentaar koppelen, niet mogelijk om te nomineren als er geen commentaar is gegeven.
- De mogelijkheid om tags (trefwoorden) aan de foto's te hangen.

.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 05 Oct 2009, 23:41    Post subject:
jaja...zo gaat dat...terwijl we met elkaar genoeglijk aan een glaasje wijn nipten, werkte de heer Van Kampen stug door op z'n babylaptopje aan dit topic....ook de andere aanwezige moderatoren tijdens het BP-weekend deden niks liever dan elk verloren moment het internet in te duiken om te modereren...hart voor de zaak kun je deze mensen in ieder geval niet ontzeggen!!!...


vooral de opmerking van Hendrik hierboven over het bevorderen van community-gevoel ipv competitiedrang juich ik van ganser harte toe!


Peter

PS Die nieuwe avatar is wel veel meer in overeenstemming met de huidige werkelijkheid!...leuk!
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
cor


Gender: Male

Joined: 15 Mar 2004
Posts: 216

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 9:43    Post subject:
Quote:
vooral de opmerking van Hendrik hierboven over het bevorderen van community-gevoel ipv competitiedrang juich ik van ganser harte toe!


brothers in arms.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 11:17    Post subject:
indrukwekkende avatar ook hendrik.
je wordt nog eens een knappe vent.
zeker door inge gemaakt?
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 11:18    Post subject:
Quote:
zeker door inge gemaakt?
Hoe zie je dat nu weer!
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 11:19    Post subject:
peter wijn wrote:
indrukwekkende avatar ook hendrik.
je wordt nog eens een knappe vent.
zeker door inge gemaakt?


Hahaha waarom ik? Kunnen knappe mannen op knappe foto's alleen maar door knappe vrouwen gemaakt worden?
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 11:24    Post subject:
Inge van der Wulp wrote:
peter wijn wrote:
indrukwekkende avatar ook hendrik.
je wordt nog eens een knappe vent.
zeker door inge gemaakt?


Hahaha waarom ik? Kunnen knappe mannen op knappe foto's alleen maar door knappe vrouwen gemaakt worden?

schoonheid werkt inspirerend

absoluut.
Back to top
Reply with quote
 
Alexander Koenders


Gender: Male
Age: 60
Joined: 02 Jan 2006
Posts: 376
Location: De Meern
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 11:45    Post subject: top
Het ziet er naar uit dat er een nieuwe drijvende karcht binnen de gelederen van BP op een enorm goede wijze bezig is. Grote klasse en de wijze om BP nog een stapje verder te brengen Cool Wink V.w.b. die avatar.......ik hou niet van mannen Rolling Eyes maar als ik er van zou kunnen gaan houden dan liever lang, blond, blauwe ogen en een mooie borstparrtij en dat laatste mis ik hier een beetje Laughing Laughing Laughing Wink
_________________
Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 12:24    Post subject: Re: top
Alexander Koenders wrote:
V.w.b. die avatar.......ik hou niet van mannen Rolling Eyes maar als ik er van zou kunnen gaan houden dan liever lang, blond, blauwe ogen en een mooie borstparrtij en dat laatste mis ik hier een beetje Laughing Laughing Laughing Wink


Blijkbaar stond dat achter de camera. Laughing Wink
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 14:02    Post subject:
oh oh oh....Hendrik...gauw terug naar je ouwe avatar, want dit dreigt helemaal out of topic te geraken Twisted Evil
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 15:22    Post subject:
Quote:
- Bij het up-loaden verdwijnt de tekst als je een foutje maakt en moet je geheel opnieuw beginnen.


Terug naar het topic dan maar weer. Dit bovenstaande heb je alleen in internet explorer. Ik zelf gebruik bijvoorbeeld Google Chrome en daar heb ik het niet bij. Als ik dan op het terug knopje druk hoef ik alleen de soort opnieuw in te vullen maar niet alle tekst vakjes.

Dit is dus niet iets dan in BP zelf aangepast kan worden. Dat ligt geheel aan de browser die de gebruiker heeft. Maakt het niet minder vervelend maar helaas niet iets waar JW mee aan de slag kan.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Kobus Kuch


Gender: Male
Age: 42
Joined: 10 Mar 2009
Posts: 179
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 18:46    Post subject:
beste inge, deze fout is al besproken in het database forum...
maar bedankt dat je me er nog een keer op wijst
verder vind ik het fijn dat jullie zoveel werk doen om bp goed te houden....
mijn complimenten daarvoor...
gr koos
_________________
Canon 7D
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
en nog een hoop ander glaswerk
Back to top
Reply with quote
 
Ron van Elst


Gender: Male
Age: 57
Joined: 13 Mar 2005
Posts: 634

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 18:55    Post subject: Google chrome
Ah, google chrome... Was dat niet die browser die zijn gebruikers bespioneerd zonder dat ze het zelf weten?

Quote:
When I started looking at Chrome I noticed two additional pieces of information that were being phoned home outside of Safe Browsing. This time, instead of it being 30 times an hour, it was more like once every 5 hours, which is still quite a bit if you ask me. The two extra pieces of data were “machineid” and “userid” - both computed information based on machine/user information. This information is sent along with a bunch of other browser information to ask Google if they should download an update. Now here’s the real question: why would Google need to know my machineid and userid to give me an update - wouldn’t the version number of my browser be enough to make that decision? I just can’t believe this isn’t used for tracking. There’s no more plausible deniability. What a perfect way to spy on people too… use their own browser against them in the name of security.


Google chrome? Thanks, but no thanks. Overigens is er ook altijd een google account aanwezig op deze site. Dag en nacht, maar dat zal wel te maken hebben met zoekmachine-rankings, of niet JW?
_________________
"Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 19:03    Post subject:
Quote:
- Database uitbreiden met meer naslag mogelijkheden. (o)(+ - - + - - +)
Gaan we naar kijken. We gaan vooral onderzoeken hoe de zoekfuncties op Birdpix verbeterd kunnen worden.


Hier kijk ik naar uit, zeker in combinatie met een uitgebreidere structuur van de Albums opgesplitst naar alle werelddelen. Je zou de zoekfunctie bijvoorbeeld kunnen uitbreiden met de optie om de foto's van een soort binnen 1 album te zoeken. Voorbeeld; alleen de visarendfoto's van Nederland-Belgie, of juist alleen die van Amerika.

Dik compliment in ieder geval voor de communicatie zover!

Groet en succes met de verdere invulling,

Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd


Last edited by Joep Tomlow on Tue 06 Oct 2009, 19:03; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 20:21    Post subject: Re: top
Alexander Koenders wrote:
... V.w.b. die avatar.......ik hou niet van mannen Rolling Eyes maar als ik er van zou kunnen gaan houden dan liever lang, blond, blauwe ogen en een mooie borstparrtij en dat laatste mis ik hier een beetje Laughing Laughing Laughing Wink

beste alex
goed dat je hier reageert, want er is me nog iets ontschoten... Rolling Eyes

ik ken ten minste 2 prominente birdpixers - mannen - die grotendeels aan die omschrijving voldoen, en het zou me verbazen als je ze niet kent.
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 21:57    Post subject:
Quote:
Veel bedrijven die een werknemer van de maand hadden kwamen daar heel gauw op terug. Zit niet in onze cultuur zoals dat bij de Amerikanen bv wel zit


Zoiets moet het dus iid niet worden. Meer een rubriek waar een fotograaf wat meer van zijn werkwijze kan laten zien, ingaan op zijn motivatie om met vogels aan de slag te gaan, enz. Die kant op.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 22:29    Post subject: Re: Google chrome
Ron van Elst wrote:
Ah, google chrome... Was dat niet die browser die zijn gebruikers bespioneerd zonder dat ze het zelf weten?


Gelukkig heeft Firefox hetzelfde (of safari). Alleen bij Internet Exploder ben je al je ingevulde dingen kwijt als je op de back knop drukt.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Alexander Koenders


Gender: Male
Age: 60
Joined: 02 Jan 2006
Posts: 376
Location: De Meern
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 23:00    Post subject: grappig
Quote:
Een andere die ik mis: hoe wordt er omgegaan met foto's van kwetsbare soorten. Van de bekende bosuil is bekend maar hoe weet je wat je wel of niet kan en mag plaatsen?


Volgens mij is de bosuil niet zo kwetsbaar meer Bas Rolling Eyes
_________________
Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Oct 2009, 23:03    Post subject: Re: grappig
Alexander Koenders wrote:
Volgens mij is de bosuil niet zo kwetsbaar meer Bas Rolling Eyes

Hoezo niet?
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 07 Oct 2009, 7:45    Post subject:
Dat laatste onderwerp zal de eerst volgende bijeenkomst van de moderatoren zeker besproken gaan worden. Daar zullen we tzt zeker op terug gaan komen.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 07 Oct 2009, 9:50    Post subject:
Bart40 we zijn er nog niet helemaal uit in wat voor vorm dit moet. 30 oktober is er een bijeenkomst van alle moderatoren en kunnen er knopen worden gehakt. Misschien moeten we het combineren met het natuurfotoblog. Overigens is het blog nu een beetje verborgen, het zou beter moeten opvallen op de voorpagina. Het zou mogelijk kunnen zijn om dit te bereiken door er een foto van de uitgelichte fotograaf onder te tonen. Een foto maakt altijd meer nieuwsgierig dan een regeltje tekst.

Natuurlijk hoeft de fotograaf helemaal niet een uitblinker te zijn. Het lijkt mij ook erg leerzaam om er af en toe een echte beginner voor uit te kiezen, of een pure liefhebber die alleen maar wil genieten. Variatie dus. Misschien kan de keuze gemaakt worden door een soort van democratisch proces. Allemaal gedachten die bij mij spelen. Wellicht hebben andere gebruikers hier nog een goed idee voor?

In ieder geval dank voor de constructieve bijdrage zover.
_________________
Nikon, Gitzo


Last edited by Hendrik van Kampen on Wed 07 Oct 2009, 10:01; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Wed 07 Oct 2009, 9:52    Post subject:
Het wemelt hier van Bart40.
Commentaar zus en dan weer zo.
Hij is erg betrokken bij deze site en dat valt te waarderen, alleen vind ik slechts een gering aantal foto's en het tienvoudige aan op- een aanmerkingen van hem.
Die foto's lijken mij nu juist waar het om gaat op dit podium.

Dus Bart40, verbruik je energie in het veld en word dan hier een held. Breek de poëzie in mij open!
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 09 Oct 2009, 8:17    Post subject:
Het is bij iedereen bekend dat jij het woord "ik" hoog op je lijstje hebt staan Bart. We zouden het bijzonder op prijs stellen als iedereen (en ja dat geld ook voor mezelf) zich gewoon bij het topic zou willen houden. We zitten nog steeds erg verlegen om inbreng van de gebruikers op sommige punten die Hendrik aan gegeven heeft aan het begin van dit topic en niet op persoonlijke verhalen. Daar mag een apart topic voor geopend worden.

Alle berichten die niet met het topic te maken hebben zullen binnenkort verwijderd worden.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
urbanguard


Gender: Male
Age: 55
Joined: 18 Jul 2008
Posts: 274
Location: Pingjum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 09 Oct 2009, 11:53    Post subject:
Quote:
Er zijn mensen die anoniem willen blijven maar wel willen nomineren dat zou ik zo houden.


bij mijn weten kun je niet anoniem nomineren, je naam komt in een lijstje te staan.
als je je schaamt voor het waarderen van een foto kun je dus beter ook niet nomineren.

ben wel erg vóor het uploaden van grotere foto's. ik zie geregeld sites waar foto's van 1000x1000 geupload kunnen worden en dat kijkt toch een stuk prettiger.
denk dat zeker de vogelende fotografen onder ons (tov de fotograferende vogelaars) een stuk beter uit de verf komen.
_________________
"Hebt U uw wit wel onder controle?"
Back to top
Reply with quote
 
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Fri 09 Oct 2009, 12:26    Post subject:
Dag Bart40,

Ik sprak van een held, jazeker.
Echte helden spreken en orakelen niet.
Ze beseffen dat in stilte verrichte daden pas echt heldendaden zijn.

Wees op die wijze een 'held'. Stil, geruisloos en indrukwekkend!
We weten nu wel wie je bent en wat je wilt.

Zinloos

Laten we er mee stoppen
woord en klank te zoeken

om de draden te benoemen
die ons verweven
het is ons niet gegeven
de lucht, de vogels, de bloemen

te vatten in zang of in boeken
vrienden, laten we er mee stoppen.

*** *** *** *** ***

Met groet, gedachten en een glimlach,
Kees (Kruimelwerk) Keizer
'Waar licht het landschap raakt'
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum