Gender: Male Age: 60 Joined: 28 Jan 2006 Posts: 121 Location: Tilburg
Posted: Thu 31 Dec 2009, 23:19 Post subject: Tas voor canon 500mm is USM
Hoi,
Ik zoek een tas waar mijn Canon 500mm IS USM met extender en body in kan en waar de lenskap erop kan blijven zitten.
Ik heb nu een Lowepro lenstrekker 600AW, hier past het wel in maar moet de lenskap omgekeerd erop en daar heb ik geen zin in.
Ik wil de lenskap er gewoon op laten zitten.
Gender: Male Age: 60 Joined: 01 May 2004 Posts: 86 Location: Zeevang
Posted: Fri 01 Jan 2010, 12:17 Post subject:
Hoi John,
De Lowepro Pro Trekker kan de 500 + lenskap + TC + body in een keer weg slikken. Heb je wel een beest van een tas. Ik heb hem net verkocht omdat ik hem te groot en zwaar vond. Ben nu een model kleiner gegaan (de Photo Trekker die een 1/2 kg lichter is) waar de 500 + lenskap + body in een keer in kan. Met de TC er op wordt het dan net te krap. Lowe heeft ook net een nieuwe serie in de markt gezet, namelijk de Pro Trekker 600. Deze kan de job ook aan en is relatief licht (en duur).
Succes met je zoektocht!
Groet,
Hans
Posted: Fri 01 Jan 2010, 17:00 Post subject:
@ Hans,
Even goed lezen. Hij wil een tas waarbij de zonnekap er in fotopositie op kan blijven zitten. Volgens mij bestaat er echter niet zo'n tas. Ook in de Lowepro rugtassen moet de zonnekap er omgekeerd op in de tas.
Heb anderen wel eens gezien met een soort langwerpige 'gereedschapkist' waar de 500 WEL met zonnekap in uitstaande positie in paste. Misschien is dat een optie ? Rugtas gaat echt niet lukken....
Groet,
Ron _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Fri 01 Jan 2010, 18:59 Post subject:
Ron,
Je hebt het goed begrepen.
Ik zoek inderdaad een tas waar de kap erop kan blijven.
Als ik nu de lens met kap en body in de lowepro 600 AW zet dan steekt de body erboven uit.
Ik kan erwel voor kiezen om de bovenkant van de tas open te laten maar dat is niet zo best voor bescherming van de lens/body.
Het voordeel van de lowepro 600 AW vind ik wel dat het een lekker te handteren voormaat is.
Het liefst zou ik hetzelfde hebben maar dan wat langer zodat het wel past.
Mijn voorkeur gaat dan ook niet uit naar de GIGA rugzakken.
Ik ben eigelijk ook benieuwd naar andere wat de anderen eigenaren van een Canon 500 IS USM gebruiken om de lens mee te vervoeren.
De koffer die bijgeleverd is ziet er leuk uit maar je kunt er verder niets mee (als je de grondplaat bevestigd hebt dan past het al niet meer).
Ben zeer benieuwd, alvast dank voor jullie reacties.
John _________________ Digiscoping : Fuji E900, Pentax 80-ED .
Posted: Fri 01 Jan 2010, 19:02 Post subject:
Ik heb daar zoo een voor:
Gekkigheid
Zover ik weet zijn er geen tassen waarin dat gaat passen (of je moet een grote boodschappentas pakken, of een weekendtas)
Verder zie ik geen probleem in het vervoeren van het objectief met de zonnekap omgedraaid...
Als ik ermee ga schieten dan haal ik m uit de tas, draai ik de zonnekap om (zodat deze op de juiste wijze op het objectief zit) en dan hang ik m aan mn statief en hup over mn shouder.
Zo ook 20km AWD duin op duin af...
Als ik geen statief gebruik houd ik m gewoon aan de handgreep beet.....
Groet! _________________ Canon EOS 1D Mark IV | 40D | EF 500mm F4 L IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 24-105 F4 L IS USM | EF 1.4xII TC | Gitzo GT3530LS + Wimberley WH-200 II
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Fri 01 Jan 2010, 20:40 Post subject:
Hallo.
Zit een beetje met de zelfde vraag.
Denk niet dat er grotere modellen van opbergrugzakken bestaan dan de Lowepro Lenstrekker AW 600 .Heb hem trouwens ook.
Waar ik wel mee bezig ben is het fabriceren van een lichte koffer met schouderriem waar de zonnekap kan blijven zitten.Het is wel wat zoeken om deze zo licht en compact mogelijk te maken.
Groeten.
Hans.
Aan iedereen een fijn 2010 . _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Posted: Fri 01 Jan 2010, 21:09 Post subject:
Het probleem dat ik ermee heb is dat ik dikke ruzie heb met de lenscover die erbij geleverd is :
1) Wat een ...ding om deze erop en eraf te doen.
2) Ik wil de zonnekap er niet telkens op en af doen en de kans lopen dat de zonnekap en de lens beschadigd worden.
3) Als ik de zonnekap laat zitten heb ik in principe geen lenscover nodig en kan ik ook de zonnekap en lens niet beschadigen.
4) Ik hoef, als ik het snel wil gebruiken, dan alleen de lens compleet met body uit de tas te pakken en de camera op on te zetten.
en ja, als je op pad gaat is het altijd sneller om je camera in de hand te houden (althans zo doe ik dat wel altijd). _________________ Canon EOS 1D Mark IV | 40D | EF 500mm F4 L IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 24-105 F4 L IS USM | EF 1.4xII TC | Gitzo GT3530LS + Wimberley WH-200 II
Gender: Male Age: 66 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 204 Location: Barneveld
Posted: Fri 01 Jan 2010, 22:57 Post subject:
Gebruik zelf een LowePro Supertrekker en daar gaat alles gemonteerd in, alleen een converter is teveel van het goede.
De (kunst) lederen lenskap heb ik vervangen door een LensCoat Hoodie, werkt veel prettiger.
Als ik ver moet lopen met deze tas, dan gebruik in een Beach Rolly van Eckla voor het vervoer ter plaatse en bevalt mij prima.
http://www.thinktankphoto.com/products/speed-racer-belt-pack.aspx
De bazooka statief tas heeft bovenin meer ruimte. Mijn d300 van nikon past er in. misschien is dit iets voor je. De tas via van AArle laten bestellen. Zie net dat jij ook uit Tilburg komt.
Mvg. Martine
Posted: Fri 01 Jan 2010, 23:20 Post subject:
Allemaal,
Alvast dank voor jullie antwoorden tot nu toe (hoe meer suggesties hoe beter!).
Een aangepast statieftas is een oplossing, die van Thinktank ziet er aardig uit en is ook niet zo heel duur (Euro 76,- bij kameraexpress). Heeft iemand hier ervaring mee?
Het lijkt mij niet zo stevig als de lowepro 600 AW en minder handig mee te nemen.
De lensdoppen heb ik direct bij Foto-express besteld en ga die morgen ophalen, ben ik tenminste van die ....cover af.
John _________________ Digiscoping : Fuji E900, Pentax 80-ED .
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum