Gender: Male Age: 50 Joined: 23 Sep 2008 Posts: 10 Location: Lage Zwaluwe
Posted: Thu 07 Jan 2010, 1:29 Post subject: exif toevoegen! Hoe doe ik dat?
Hallo, kan iemand me uitleggen hoe ik de exif gegevens upload. o.i.d.
Ik heb een aantal foto,s reeds geplaatst, helaas zonder exif en wil deze voortaan er standaard bij hebben.
Kan iemand me dat uitleggen?
Groeten, Walther _________________ Canon, 5dII
Posted: Thu 07 Jan 2010, 7:58 Post subject:
In beginsel staat het altijd bij je orginele foto. Het ligt echter aan de manier van verkleinen voor webweergave of de exif blijft of weg gaat. Als je PS gebruikt en je gebruikt save for web ben je altijd je exif kwijt. Doe je alles handmatig: aanpassen afmetingen, kleurprofiel en compressieniveau, naverscherping en dan 'save as' behoud de exif gegevens. _________________ all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Thu 07 Jan 2010, 9:30 Post subject:
toch een voordeeltje van Lightroom...waar je ook bij 'save for web' kunt kiezen om je exif mee te nemen.. _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Posted: Thu 07 Jan 2010, 12:32 Post subject:
met IRFANview en faststone blijft het er gewoon in.
De exif wordt dus uit je foto geknikkerd omdat jij hem op een bepaalde manier bewerkt/opslaat. Als het goed is zou je hem moeten kunnen handhaven, en dan komt hij er automatisch bij op birdpix...
Posted: Thu 07 Jan 2010, 18:04 Post subject:
Goed om te weten. Ik gebruik ook vaak de "save for web" functie van Photoshop, vandaar dus geen exif. Ik heb wel de indruk dat (bij gelijke instellingen voor export) lightroom een groter bestand maakt dan photoshop en dat kan natuurlijk belangrijk zijn bij plaatsing..
Groet
Peter _________________ Olympus apparatuur, Manfrotto 055Xpro en 680B
http://peterdehoog.blogspot.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum