Gender: Male Age: 49 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 271 Location: Zoetermeer
Posted: Sat 23 Jan 2010, 13:36 Post subject: Zuid West Noorwegen
Deze zomer willen mijn vriendin en ik 3 weken gaan trekken door Noorwegen. Het plan is oversteken naar Kristiansand-->stavanger-->Bergen-->Telemark-->Oslo
Komen we dan nog in de buurt van absolute must-see plaatsen mbt vogelfotografie? Noorwegen is sowiso erg fotogeniek lijkt mij, maar lijkt mij dat er bij de fjorden ook nog wel ergens mooie zeevogelkolonies moeten zitten? _________________ Nikon D7200 met glas van 12mm tot 300mm + 1.4 converter
Noorwegen is een schitterend, maar relatief vogel-arm land. Let vooral op de zomerkleed Parelduikers op de meren, die heb ik wel gezien in Zuid-Noorwegen. Uiteraard is er wel veel meer te beleven.
Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Last edited by Jos Welbedacht on Sun 24 Jan 2010, 2:37; edited 2 times in total
Gender: Male Age: 48 Joined: 18 Oct 2005 Posts: 26 Location: Bergen, Noorwegen (sinds 1 sept 2007)
Posted: Sun 24 Jan 2010, 19:17 Post subject:
De meest zuidelijke vogelkolonie is Runde, maar dan moet je iets noordelijker gaan dan Bergen (naar Alesund). Als Bergen het noordelijkste is wat jullie willen gaan dan kan je op de weg terug in de buurt van Voss de bossen in voor spechten en uilen. Vervolgens naar de Hardangervidda (noord Telemark), is absoluut een aanrader (bv. IJsgors en Parelduiker in zomerkleed ). Er is ook een mooie baltsplek van het korhoen vlakbij Bergen, maar dat zal tegen die tijd wel over zijn.
Groeten,
Erik-Jan _________________ 1DMIII, 500/4 L, 1.4x II, 2.0x II
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum