Hallo ;
Dus geen van bovenstaande foto's zijn goed genoeg , ook die vanop 35mm zou niet goed zijn .
Wat verwachten jullie dan wel van een zoomlens als deze die niet met een statief gemaakt zijn ?
Toen deze gemaakt werden was het rond de 30 graden en is het daarom dat het weer te troubel is , dan kan ik er niets aan veranderen .
Zijn jullie foto's met deze afstand dan wel zuiver dat weet ik dan ook zo niet .
Heb enkel maar foto's gezien die dus op zo'n 100 meter of 500 meter afstand gemaakt zijn en dus niet op kilometers ver > zou misschien bij jullie ook niet meer zo zuiver zijn dan verwacht .
Jullie hebben dus nu m'n foto's beoordeeld , en het is daarom juist dat er naar grotere telescopen gezocht wordt om betere foto's te kunnen maken op verre afstanden .
Blijkbaar niet het juiste forum om dit te vragen .
Wat echter het verschil is tussen een groothoeklens , een zoomlens of een telelens is weet ik zo niet > ik kijk meestal enkel naar het aantal mm dat er bij staan vermeld , naar de rest kijk ik zo niet dan alleen nog naar de prijs ervan .
Of er compacte telelenzen bestaan is nog te zoeken , maar meestal voor een kleine prijs kan je niet veel goeds verwachten , dus eerder naar grotere prijzen gaan zoeken .
Is er een bepaalde telelens , zoomlens , telescoop , groothoeklens , enz... die men kan aankopen voor zo'n 6.000 Euro want vele hoger wil ik niet gaan voor een lens of telescoop ?
Als het echt hoger ligt dan de 6.000 Euro , wil ik nog wel maximum 8.500 Euro eraan uitgeven , maar hoger ga ik niet .
Mvg,
Steve .