Posted: Thu 16 Sep 2010, 8:50 Post subject: lenssupport
Ik ben mij aan het orienteren voor een lenssupport voor mijn 500mm.
Hij moet passen op mijn wimberley II.
Nu zijn er die van RJS, maar ik zag een tijdje terug iemand die een lenssupport had waarbij voorsteun in een bepaalde mate kantelbaar was, zodat deze erop kon blijven wanneer de zonnekap er omgekeerd weer op moet. Hierbij hoefde de voorsteun dus niet verwijderd te worden.
Ik kan hem echter nergens vinden op het internet.
Weet iemand welke ik bedoel en waar die te koop is?
Dat die van RJS er zijn dat schreef ik reeds in mijn vraag. Maar bij die moet je de voorste steun verwijderen om de de zonnekap omgekeerd terug te kunnen plaatsen. En dat is dus iets wat ik niet wil.
De voorste steun moet kantelbaar zijn, soort scharnierwerking oid, zodat je de zonnekap er omgekeerd erop kunt zetten en dan de voorste steun tegen de zonnekap laten rusten.
Dit, zodat het geheel zonder al teveel problemen weer terug in de tas kan.
Nu weet ik dus niet hoe dat bij MDJ zit. Zal in ieder geval daar een mailtje aan wagen.
Gender: Male Age: 66 Joined: 04 Dec 2004 Posts: 209 Location: Schoorl
Posted: Thu 16 Sep 2010, 10:12 Post subject:
MDJ moet je hebben dat is de kantelbare. Ik heb de RJS en die doet het goed, maar achteraf had ik ook liever die van Marco de Jong ( MDJ) willen hebben.
Groet Dick. _________________ NPS lid en liefhebber
Iedere creatieve daad ontstaat uit imitatie.....
Kijk ook eens op : www.dickenmirahoogenboom.nl
hmmm......omdat gebruikers van een lenssupport zeggen dat een dergelijke support de beste steun/stevigheid geeft en een duidelijk verschil geeft tav het gebruik van de 'normale' lensplate.
Posted: Thu 16 Sep 2010, 18:59 Post subject: lenssupport
Goede avond mensen
Ik lever de lenssteunen met wegklapbare voor steun. voor meer info en prijzen en voorbeelden kunt u zicht tot mij wenden door middel van een email. Voor een voorbeeld van de steun zie mijn eigen album op mijn profiel
marco de jong
mdj fotografie en support _________________ Nikon D300s D300 nikkor AF-I 600mm F4.0/ 70-200 f 2.8 G VR/ 17-55 f 2.8 G tc 14e 1.4x/ tc 17e 1.7x lenssteunen. schommelkop lenscoat. gitzo 5542ls en monostat monopod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum