Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Tue 16 Feb 2010, 20:47 Post subject:
Dat lijkt me toch erg makkelijk om zelf even uit te proberen. Je neemt een onderwerp, zet je camera op statief en maakt een serie foto's met verschillende iso waarden... Bij voorkeur ook nog onder verschillende weersomstandigheden.
Dan kun je zelf zien wat je nog acceptabel vindt...
Lijkt me ook. Verder is mijn persoonlijke mening, als heb ik een canon 50D dat je altijd iso 200 kunt gebruiken en bij vrij licht weer ook wel 400. Echetr als het wat donker en grauw weer is en ik haal de sluitertijden niet met 400 dan blijf ik thuis
Gewoon proberen lijkt mij de meest betrouwbare manier, kun je zelf kiezen wat je acceptabel vindt.
Posted: Wed 17 Feb 2010, 8:17 Post subject: Overbelichten
..... Als je hogere ISO waarden gebruikt vergeet dan ook niet je foto te overbelichten. Onderbelichting of normale camera gekozen belichting levert vaak extra ruis op in de donkere delen. Met overbelichten (denk wel om de highlights, zet highlight alert aan in je camera als dit kan) voorkom je dit.
Succes. _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum