Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Wed 27 Jan 2010, 19:11 Post subject: Vraag over Tokina 300mm f2.8.
Nu heb ik eens een keer een vraag
Zijn er mensen op Birdpix die ervaring hebben met de Tokina 300mm f2.8 prime. Ik kan er 1 overnemen, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Uiteraard op Internet gezocht en krijg je verschillende antwoorden. Vandaar mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen binnen Birpix.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 49 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 271 Location: Zoetermeer
Posted: Wed 27 Jan 2010, 19:32 Post subject:
Ik heb ook naar van alles en nog wat gezocht en kwam telkens weer op 1 ding uit: Nikkor 300 F2.8.
Aangezien dat voor jou geen optie is zal de Canon 300 2.8 de beste keuze zijn. Alle alternatieven voor Nikon komen niet in de buurt van het origineel, m.n. bij convertergebruik. _________________ Nikon D7200 met glas van 12mm tot 300mm + 1.4 converter
ik heb ook het nodige over de tokina gelezen en één punt springt er uit: de scherpstelring zit op de ideale plek om je hand te plaatsen, maar draait mee tijdens het focussen. dus erg lastig uit de hand schieten of met een rijstzak oid.
voor de prijs is het optisch wel een goede lens, maar het lijkt me een bron van ergernis als je bij alles wat je doet om die focusring moet denken.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum