Ben Brons wrote: |
Ja dat heeft hij inderdaad niet, maar goed dan moet je het dus niet doen want dan moet je naar een lens MET IS.
en dan moet je er wat meer geld voor uitgeven, maar goed dat is jouw keuze met wat jij wil. Gr Ben |
Theovv wrote: |
Ok, maar je AF is dus wel beetje trager, dus de winst die ik dan haal door naar Canon te gaan ben ik dan mss weer kwijt. Plus dat de A700 ook al veel snellere AF zou hebben als mijn A300. |
De 100-400mm 5.6 zou mijn voorkeur hebben, maar dan moet ik wel atijd vanaf statief fotograferen en de occasion bij konijnenberg is weg, dus wordt een duur verhaal. Hij is wel een stuk scherper dan mijn 150-500 natuurlijk, mss dat de Sony 70-400 een optie is? Alleen de bokeh en AF zou niet helemaal top zijn. |
Het blijft lastig. Qua body is denk ik de A700 vergelijkbaar met de 50D? 7D zou top zijn, maar erg duur natuurlijk. |
Ger M wrote: |
@ Hendrik: Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw redenen om in zowel Canon als Nikon te investeren. Dat zie je niet zo vaak. |
@Hendrik: Ik weet dat iedereen met Canon of Nikon fotografeert, ben destijds ooit met Sony begonnen vanwege In body IS, wat veel goedkoper (en ja, ook een beetje minder goed) is. |
Maar, toen ik over wilde stappen heeft zo ongeveer iedereen tegen me gezegd, dat ik al aardig goed glas heb en dat Sony echt niet zo slecht is dan ik denk. Dus ik denk dat jouw mening wat eenzijdig is. Nikon en Canon hebben ook een imago en goede marketing, maar een Sony A700 is een erg goede body bijvoorbeeld, echt niet minder dan Canon of Nikon, |
ik zit alleen met de lenzen. |
Canon: liefst 7D, maar erg duur, dan 50D, niet top, veel ruis. 100-400 L (goed kwaliteit maar veel kwaliteitsverschil per exemplaar, lastig dus), 400 L, geen IS, dus veel kans op bewegingsonscherpte. Sony: A700, goede body, 70-400mm, ben nog niet overtuigd van deze lens qua beeldkwaliteit, lelijke Bokeh, geen supersnelle AF. Nikon: D90 of tweedehands D300, maarja, welke betaalbare en optisch goede telelens van minimaal 400mm? Andere lenzen voor Canon/Nikon: top groothoek zoals Tokina 11-16 of Canon 10-22 of variant van Nikon (geen idee nog welke) en Tamron 90 mm 2.8. Bij Sony andere lenzen al in bezit. nieuwe set Nikon/Canon behoorlijk duur in ieder geval. |
@Hendrik: Ruisprestatie is niet slecht van de A700 hoor, schijnt met de firmwareupdate v4 erg goed te zijn, juist de Canon 50D presteert vrij slecht op ruisgebied, zie ook DxO labs.
|