Quote: |
http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=6720 |
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_EOS_7D/noise_RAW.shtml |
*Erwin* wrote: |
...
Is de 7D nou echt zoveel beter dan de 50D dat het bijna de dubbele aanschaf waarde waard is? ... |
*Erwin* wrote: | ||
@ Peter Wijn,
Ik bedoel ook de kwaliteit van het beeld uit de camera ![]() |
peter wijn wrote: |
heb je gezien dat bas schrijft dat de foto's onderbelicht waren? |
peter wijn wrote: |
voor andere mensen die een oordeel willen vellen.
theovv zegt dat de 5D mk II minder geschikt is voor vogelfotografie.... hier de foto's van theovv op birdpix: www.birdpix.nl/album_search.php?search_type=pic_username&search=Theovv glenn vermeersch zegt dat de 5d mk ii heel geschikt is voor vogelfotografie. Hier kun je de vogelfoto's van glenn vermeersch bekijken (let op, sommige met een nikon met sigma-lens): www.birdpix.nl/album_search.php?search_type=pic_username&search=glenn+vermeersch&personal_album=0 wie denkt dat het aan het materiaal ligt die heeft het mis. |
voor jou witte bonen en geen amandelspijs. prima. goedkoop voor sinterklaas. |
rudoveen wrote: |
@Theo het is al een keer gezegd, de huidige 1D serie heeft 1 fullframe camera en dat is de 1DSMKIII. Alle andere 1D serie camera`s hebben een cropfactor van 1,3. De 1DS ben ik naar mijn weten hier op Birdpix nog nooit tegen gekomen.
5D en 5D MKII zijn wel fullframe, en daar zijn zeer goede vogelfoto`s mee te maken. Groet, Ruud |
Henrie wrote: |
@ Bas,
Wat vind jij, met jouw ervaring van meerdere camera's, nou van de 7D en zijn ruisprestaties ? Ik heb hem sinds kort ook, en hij valt mij erg tegen !! Ik heb nog CS3 dus zet de cr2 bestanden over naar DNG, zodat ik ze toch in PS3 kan bewerken, zou het ook aan de omzetting naar DNG kunnen liggen, want zelfs op 400 iso meer ruis dan ik had met mijn 40D ! Groet, Henrie |
Bas Breetveld wrote: | ||
Henrie, om geen wellus/nietus- discussie te krijgen en ook geen 'mijn camera is beter' discussie geef ik mijn mening niet, maar heb alleen wat feiten laten zien. Kan iedereen zelf zijn mening vormen. Feit is dat het een moeilijke camera is om onder de knie te krijgen, zowel in het veld als achter het beeldscherm. De resultaten, goed voorbereid en 'even snel', heb ik in het groot laten zien .. Ook heb ik hier en daar berichten laten slingeren over hoe je een camera beoordeeld. Op fora versnipperen dit soort berichten en sneeuwen vaak onder. Vandaar dat ik er weer eventjes mee stop en ze misschien samenvoeg tot een artikeltje op mijn eigen site. Dat zat al langer in de planning. Tijd ... Een goede workflow is voor deze camera heel erg van belang! Gr, Bas |
rudoveen wrote: |
@Bas, is dat niet met iedere camera zo?
Toen ik van mijn 20D overstapte naar de 1DMKIIN, wist ik ook niet hoe ik het had. Wat een verschil. Met fotograferen maar zeker ook met bewerken van foto`s. Ik fotografeer al ruim 30 jaar, en toch leer ik iedere keer wat bij (en zo hoort het ook ![]() Groet, Ruud |
Theovv wrote: |
Maar ben je het ermee eens, dat je vanaf dezelfde afstand, met een 5D meer van de omgeving op de foto zet dan met een 7D, wat dus betekend dat dat vogeltje minder beeldvullend is en je dus met de 5D of moet croppen of dichterbij moet staan? |