Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Vliegen met fotoapparatuur, problemen ?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Mr. D.


Gender: Male
Age: 67
Joined: 02 Dec 2008
Posts: 40
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Feb 2010, 15:39    Post subject: Vliegen met fotoapparatuur, problemen ?
Beste BPers,

half maart vlieg ik met nogal wat spul naar Kenia om daar te gaan fotograferen.

Heeft er iemand nog tips hoe je fotospullen zonder problemen een land in krijgt (er er ook weer uit Smile) ?

Ik dacht eraan bijv. kopieen van de facturen mee te nemen.
_________________
Nikon D300, AF-S 500mm F/4 + paar kortere lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Misja


Gender: Male

Joined: 13 Jul 2009
Posts: 207

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Feb 2010, 16:25    Post subject:
Is buiten de EU dus kopie van factuur is belangrijk.
Goed verzekeren en kijken of alle gevaren gedenkt zijn is een tip aangezien dat soms niet het geval blijkt te zijn.
Verder zou ik goed informeren bij de vliegmaatschappij voor alle voorwaarden, gewichten, afmeting etc wat je als handbagage mee mag nemen. Fotospullen in een koffer lijkt me niet handig...

Veel plezier en succes in Kenia! We zien de foto's wel verschijnen.

Vr gr Misja
Back to top
Reply with quote
 
astrid schute


Gender: Female
Age: 65
Joined: 19 May 2007
Posts: 396
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Feb 2010, 20:12    Post subject:
Zelf neem ik ook altijd kopietjes van de aankoopbonnen mee, alsmede een kopie van mijn verzekering van de fotospullen.
Verder niets in je koffer doen, dat is echt vragen om problemen.
Als je veel boven het gewicht van je handbagage zit kun je misschien een fototoestel met lens om je nek hangen en één of meerdere lenzen in je zakken doen.
Ik zorg er wel altijd voor dat alle echt onmisbare dingen meegaan in mijn handbagage. Kleding etc.kun je altijd vervangen ter plaatse, mocht het nodig zijn, maar een adapter of zo is niet zo makkelijk.
Veel plezier in Kenia.

groetjes,
Astrid Schute
_________________
nikon cameras en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Feb 2010, 20:21    Post subject:
check het natuurfotoblog.nl
dat binnenkort een toevoeging krijgt dat je erg moet uitkijken met lenzen/camera's in je koffer naar sommige landen...

welke landen is een beetje lastig op de tast.
Maar Kenia zit er bij.
Back to top
Reply with quote
 
walther van ekkendonk


Gender: Male
Age: 49
Joined: 23 Sep 2008
Posts: 10
Location: Lage Zwaluwe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Feb 2010, 21:10    Post subject:
Ik heb het me onlangs ook afgevraagd: Wat te doen?

Een Culture Pro die ik ken zei me het volgende:
NOOIT in het bagage ruim, schade wordt slechts tot een zeer beperkt bedrag vergoed door de maatschapij. Belangrijkste dingen op je rug of gewoon in een plastic zak.
Een Nature Pro vertelde me, net zo lang te onderhandelen bij een incheck dat de volledige Fotorugzak alsnog mee mocht als handbagage. Volgens die Pro hebben mensen geen idee van de totale waarde. Op het moment dat je ze wijst op de beperkte dekking, zou er onderhandel ruimte zijn.

Ik zou dus gewoon maar wat betalen als dat echt niet anders kan.
Niet meenemen vind ik geen optie, en in het ruim zou ik niet doen.

gr Walther
_________________
Canon, 5dII
Back to top
Reply with quote
 
astrid schute


Gender: Female
Age: 65
Joined: 19 May 2007
Posts: 396
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Feb 2010, 22:06    Post subject:
Ben daarstraks nog iets vergeten en wel de grootte van je handbagage. Sommige vliegtuigmaatschappijen doen er echt heel moeilijk over als je handbagage te groot is.
Zelf heb ik een rugtas van think tank (airport accelleration).
Het model is bijna vierkant, zodat de ruimte binnenin enorm is.
Er gaat bij mij een nikon 200-400 in, twee bodies, en nog drie andere lenzen,converters en batterijadapter etc.
Voorin zit een vak waarin je laptop kan. Als alles erin zit is de afmeting nog toegestaan en mag als handbagage mee.
Het gewicht is dan wel zwaarder dan toegestaan, maar dat wordt meestal niet gewogen en als je ziet dat ze het wel doen, dan haal je er weer wat uit, doe dat in je zakken en als het gewogen is doe je het er weer in terug.
Heb ik al meerdere malen gedaan en het werkt altijd.

groetjes,
Astrid Schute
_________________
nikon cameras en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Feb 2010, 23:51    Post subject:
Als je op het forum zoekt zie je dat dit onderwerp al vele malen aan de orde is gekomen. Toch nog een keer mijn verhaal.
Ik reis altijd en overal met 16-17 kilo handbagage naartoe. Ook heb ik dan nog een statief los mee. Dit heb ik tot nu toe 1 keer als ruimbagage in hoeven te checken, alle andere keren mocht ik hem gewoon als handbagage meenemen waarvan ik hem twee keer moest inleveren bij de cabin crew omdat ik ermee zou kunnen slaan. Het statief werd dan opgeslagen in dezelfde box waar bijv. ook kinderwagens en andere speciale handbagage werd geplaatst.

De overigen spullen, (fototrolley nokkievol met alles wat ik heb) kon ik altijd zonder problemen meenemen, waarschijnlijk mede doordat mijn handbagage nog nooit is gewogen.

De laatste keer dat ik op vakantie ging werd bij het instappen voor 1 van de vluchten van alle pasagiers de handbagage verzameld en in het ruim geplaatst omdat het vliegtuig vol zat (vreemde reden?). Toen ik stelde dat ik dat niet ging doen omdat ik fotoapparatuur bij me had deden ze niet moeilijk en mocht ik de trolley meenemen als handbagage.

Ik zou in ieder geval altijd letten op de maximale maten want die zijn minder onderhandelbaar dan het gewicht, tenminste, dat is wat je van de meeste reizigers hoort die problemen krijgen. Wordt er moeilijk gedaan over het meenemen van je spullen als handbagage dan kan je altijd dreigen met het indienen van een schadeclaim van duizenden euro's in het geval je spullen in het ruim beschadigd zouden raken. Dit is vrijwel altijd genoeg om je gelijk te krijgen. Ook dit laatste weer vanuit de ervaring van anderen. Lukt dit echt niet dan kan je (als laatste redmiddel) je grote lenzen om de nek hangen - is toegestaan - en al je zakken (totdat je de incheckbalie bent gepasseerd natuurlijk, daarna gaat het weer net zo makkelijk in je tas) volproppen met losse spullen.

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
photome


Gender: Male

Joined: 05 Jan 2010
Posts: 31
Location: Belgie
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 9:32    Post subject:
Misja wrote:
Is buiten de EU dus kopie van factuur is belangrijk.
Goed verzekeren en kijken of alle gevaren gedenkt zijn is een tip aangezien dat soms niet het geval blijkt te zijn.
Verder zou ik goed informeren bij de vliegmaatschappij voor alle voorwaarden, gewichten, afmeting etc wat je als handbagage mee mag nemen. Fotospullen in een koffer lijkt me niet handig...

Veel plezier en succes in Kenia! We zien de foto's wel verschijnen.

Vr gr Misja


Is een factuur zo belangrijk dan buiten de EU?
Ik heb een aantal dingen 2e hands aangekocht en heb dus niet van alles een factuur (als de garantie al verlopen is bvb)...

Ik heb wel enkele bons, maar hier staat vaak enkel het type op en geen serienummer ofzo, dus daar ben je dan ook niets mee?
Back to top
Reply with quote
 
Mr. D.


Gender: Male
Age: 67
Joined: 02 Dec 2008
Posts: 40
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 10:15    Post subject:
Allen bedankt voor de min of meer geruststellende woorden. Zo
te horen kun je in principe goed vliegen met foto spullen. Mijn
tas met spullen is op dit moment 11 kg. De vraag blijft dus
of alle bagage bij elkaar gewogen wordt of dat de ruimkoffer
alleen gewogen gaat worden. Als ik de tas gewoon om mijn
schouder hang bij het inchecken let men er misschien minder op.

@Astrid : ik heb ook een think tank airport acceleration, die
zou exact de maten van hand bagage moeten hebben, dus
in principe moet dat goed komen.

Ik heb iemand ooit iemand horen zeggen dat je bij de kamer van
koophandel een vrijwaringsbewijs kan halen. Heeft iemand daar
ervaring mee ?
_________________
Nikon D300, AF-S 500mm F/4 + paar kortere lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 11:22    Post subject:
Ik ben net terug uit Kenia met handbagage van een kilootje of 11.
Als de afmetingen niet uit de hand lopen, kijkt er niemand naar...
Zoals al eerder vermeld kun je de camera altijd nog over de schouder hangen.
Veel plezier.
Groet, Rick
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
astrid schute


Gender: Female
Age: 65
Joined: 19 May 2007
Posts: 396
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 13:50    Post subject:
Van zo'n vrijwaringsbewijs heb ik nog nooit gehoord.
Je kunt natuurlijk de KVK bellen.
Wat betreft het wegen. Normaliter is de vrijstelling van je ruimbagage 20 kilo en wordt alleen die koffer gewogen.
Je handbagage is normaal 10 kilo en dat wordt meestal niet gewogen.
Je moet gewoon goed kijken als je in de rij staat om in te checken wat degene achter de balie doet.
Als je per internet incheckt hoef je alleen nog maar je koffer af te geven en je kunt dan gewoon aan de baliemedewerker vragen of je zo'n sticker mag van "approved"wat je aan je handbagage hangt. Dat doen ze in ieder geval wel bij de KLM.
En natuurlijk net doen of de tas niets weegt Very Happy
Succes.
groetjes,
Astrid Schute
_________________
nikon cameras en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 13:54    Post subject:
astrid schute wrote:
... Wat betreft het wegen. Normaliter is de vrijstelling van je ruimbagage 20 kilo en wordt alleen die koffer gewogen.
Je handbagage is normaal 10 kilo en dat wordt meestal niet gewogen.
...

ik ben het helemaal met je eens. maar wil wel even gezegd hebben dat er steeds meer verschillen tussen de toegestane hoeveelheid bagage lijkt te ontstaan tussen de maatschappijen.

zo is het maxgewicht ruimbagage bij Eijat airlines afhankelijk van of je economy zit of luxer. Het begint bij slechts 7kg.
(en ik had zeker 14 kg in de tas, statief in de ruimbagage).
Back to top
Reply with quote
 
Menno van Duijn


Gender: Male
Age: 41
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 76
Location: Katwijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 16:38    Post subject: gew
Als ze moeilijk doe over je gewicht hang je je lens en camera om je nek. In de meeste voorwaarden wordt toegelaten dat je een camera mee het vliegtuig in mag nemen naast je handbagage. Afmetingen en gewicht daarvan wordt er niet bij genoemd Wink
Heb ze een maal gehad dat ze bij de balie mn tas te groot vonden. AW Phototrekker II. Deze past binnen de gestelde afmetingen maar gewicht van de over het algemeen gestelde 5kg overtrof die wel. Tas opengeritst en verteld dat als die het ruim in moest de maatschappij geheel verantwoordelijk stel. "Neemt u hem dan maar mee, fijne vlucht"
_________________
Zie profiel op www.mennovanduijn.com
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 17:46    Post subject:
@bart

ik maak me een beetje zorgen dat je gelijk aan het krijgen bent wat betreft moeilijk doen in het vliegtuig.

ik hoor graag van je in welke landen je bent geweest met de pelicase.

een kennis van me is bij een overstap in kenia een lens kwijtgeraakt uit zijn koffer. Die werd daar geopend door de douane (en dus ook gelift door een partij dicht bij de douane). De douane heeft/neemt altijd het recht om koffers te openen.
hij had een fotoverzekering - welke moet ik navragen -, maar heeft niks teruggehad.
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Feb 2010, 21:14    Post subject:
Bart heeft natuurlijk gelijk dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst. Als je niet bereid bent bij te betalen voor het gewicht van je koffer (en de bedragen daarvoor lopen al snel hoog op) heb je twee keuzes: of je neemt je spullen niet mee of je hoopt op een goede afloop. Tot nu toe is het laatste altijd het geval geweest bij mij.

Wat de vraag betreft of je de bonnen mee moet nemen: aan de hand van de serienummers kan bij de fabrikant worden opgevraagd waar de spullen aangeschaft zijn (heb ik ooit eens uit betrouwbare bron vernomen) waardoor je geen halve kilo papier mee zou hoeven zeulen.

Groet Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
RDB


Gender: Male
Age: 48
Joined: 17 Aug 2007
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 19 Feb 2010, 8:00    Post subject:
Tot op heden heb ik nog nooit enig probleem gehad om m'n grote Lowepro nature trekker mee te mogen nemen als handbagage. Daar past een 500mm perfect in trouwens. Zeker op lange afstandvluchten wordt er echt niet nauw gezien hoor, maar da's natuurlijk geen garantie. Veel hangt ook af van de manier waarop je het aanpakt als je er over aangesproken wordt denk ik zo, als je onmiddellijk op je achterpoten gaat staan dan tja...
Wat betreft facturen, die heb ik ooit nog meegenomen ( kopijen ervan ) maar de laatste reizen los ik dit anders op, ik maak gewoon een afdruk van m'n CPS lijstje, kunnen ze direct met Canon kontakt opnemen mochten ze dat willen en met één blaadje papier ben ik klaar.
_________________
5D2 / Eos1D3


www.ryandebacker.zenfolio.com
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Feb 2010, 12:46    Post subject:
Een andere manier om dit op te lossen (indien je het geen prettig idee vindt om geen bewijs te kunnen leveren dat je je spullen in Nederland hebt gekocht) is een kopie van je verzekeringsbewijs meenemen waarop serienummers staan. In dat geval kan je aantonen dat je de spullen niet in het vakantieland hebt gekocht (je weet immers nooit het serienummer voordat je het gekocht hebt) en dus ook geen invoerrechten hoeft te betalen.

Groet Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
photome


Gender: Male

Joined: 05 Jan 2010
Posts: 31
Location: Belgie
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Feb 2010, 14:50    Post subject:
De vraag blijft natuurlijk of zo een verzekering wel de moeite waard is. Ik lees meer verhalen van maatschappijen die NIET uitbetalen dan verhalen waar dat wel gebeurd is...

Tot nu toe ben ik er niet van overtuigd...

HJDT wrote:
Een andere manier om dit op te lossen (indien je het geen prettig idee vindt om geen bewijs te kunnen leveren dat je je spullen in Nederland hebt gekocht) is een kopie van je verzekeringsbewijs meenemen waarop serienummers staan. In dat geval kan je aantonen dat je de spullen niet in het vakantieland hebt gekocht (je weet immers nooit het serienummer voordat je het gekocht hebt) en dus ook geen invoerrechten hoeft te betalen.

Groet Michel
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Nov 2006
Posts: 802
Location: Noardbergum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Feb 2010, 16:03    Post subject:
Hmmzz...ik vlieg donderdag naar Florida...mocht ik nog vervelende dingen tegenkomen,dan meld ik het hier. Ik zie het wel bij de douane, bonnetje ga ik niet meenemen hoor. Ze moeten me maar op mijn woord geloven.

Heb wel ooit gehad dat ik op de terugreis 90 dollar extra moest betalen omdat mijn tas te zwaar was. Dit was niet zo, maar volgens de douanier wel, ik moest maar op hun website kijken om te zien wat het maximum gewicht was (destijds 23 kilo toen ik heen ging, toen ik terugging plots 18 :-S )
_________________
Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 22 Jan 2006
Posts: 983
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Feb 2010, 16:38    Post subject:
Marcel, sommige maatschappijen houden nu ook het formaat in de gaten. Ik moest mijn rugzak (photo trekker) in een mal stoppen, dat bestond uit een buizenframe, om zo te bepalen of hij binnen de toegestane maat viel. Enfin, hij gleed er soepeltjes in, maar kwam hopeloos vast te zitten met die flappen aan de zijkant. We hebben hem er met drie man uit moeten trekken waarbij heel het apparaat bijna omviel. Maar, hij mocht aan boord na alle hilariteit.

Goede reis!

Bas
_________________
Fotosloep.nl
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Nov 2006
Posts: 802
Location: Noardbergum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Feb 2010, 17:17    Post subject:
haha.....lekker,dan ga ik daar nog even rekening mee houden. Gewicht van 18 kilo gaat wel lukken, moet nog wel ff een goeie tas zien te sjatteren dus ik zal ff rekening houden met het formaat.
_________________
Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote
 
André G. Duiven


Gender: Male
Age: 63
Joined: 17 Aug 2005
Posts: 27
Location: Schiermonnikoog
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 15:13    Post subject:
Ik begrijp al die vragen niet zo goed, vliegen met restricties op de maten en het gewicht van je bagage is al jaren aan de orde! Wat de exacte toegelaten maten en gewichten zijn staat altijd op de site van de maatschappij waar je mee vliegt, dus daar kun je van te voren uitzoeken hoe het zit.

Maar de soep wordt nooit zo heet gegeten als ie wordt opgedient. Daarom is het mogelijk er door heen te zwijnen met handbagage die weliswaar aan de dimensies voldoet (ik heb zelf de grootste LOWE die nog als handbagage meemag), maar veel te zwaar is. Zo ben ik al meerdere malen met USAirways naar Philadelphia en KLM naar Egypte gevlogen. Meestal geen probleem, maar er zijn dagen dat ze extra strikt zijn, aan alle balies! Heb je mooi wel een probleem. Op zogenaamde 2PCS bestemmingen (mag je twee koffers van 23 kg meenemen) doen ze meestal niet zo moeilijk en mag je sowieso nog een stuk persoonlijke bagage van tegen de 15 kg meenemen en een laptop(tas). Maar is de allowance slechts 20 kg dan is de handbagage limit meestal een kilo of 6-8.

En om een voorbeeld te geven hoe het kan gaan: in 2008 naar Moskou en uiteindelijk Naryan Mar in Rusland gevlogen met veel te veel ruimbagage (maar voorzien en dus betaald, het ging om expeditiemateriaal) EN mijn fototas (ong 17 kg) en mijn laptoptas (ook ruim 12 kg) en op de heenweg geen centje pijn. Maar op de terugweg wilden de Russische dames bij de check-in balie toch wel de handbagege gewogen hebben en de mijne was veel te zwaar! Mijn excuus was dat ik het ook mee heen had mogen nemen, dus waar deed men moeilijk over!? Omdat we op de terugweg ook voor extra ruimbagage moesten bijbetalen liet ze het lopen (denk ik). In landen waar de Europese munteenheid graag gezien is en men het niet zo nauw neemt kun je altijd voor verrassingen komen te staan.

Tenslotte dit. Het meenemen van een kopie van de EU-aankoopfactuur is enkel en alleen van belang wanneer je terugkomt. Om bij de douane (en die gaan niet over het gewicht!) in NL aan te kunnen tonen dat je de bewuste apparatuur in een EU land heb gekocht en niet (met voordeel) in de USA of elders hebt aangeschaft en deze probeert in te voeren zonder betaling van invoerrechten en BTW!!!! Ook wanneer je een lens wel buiten het EU gebied hebt gekocht en succesvol hebt binnen gesmokkeld (want dat doe dan!) om deze vervolgens in NL te verzekeren, dan is het verzekeringsbewijs nog steeds geen bewijs. Als het je lukt om een dure lens elders aan te schaffen met flink voordeel en hem ongecontroleerd binnen Nederlandse grenzen krijgt dan is dat nog steeds geen reden voor de douane om je de volgende keer te ontzien! Weet waar je aan begint. Echter, ik heb ook wat lenzen in de VS aangeschaft in het verleden en ben er nog nooit uitgepikt, inmiddels zijn die lenzen al een paar jaar oud dus blijf ik de gok wagen. En een gok dat blijft het, tenzij je alle regeltjes volgt en braaf alles aangeeft.

En overigens, de BBC gebruikt loeidure camera's om op locatie te filmen en raad eens hoe die over de plas komen!. Inderdaad....in hun eigen Pelican case en als ruimbagage, maar natuurlijk wel uitermate goed verzekert.
_________________
Nikon D70; D200 en Nikkor-lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Eagle


Gender: Male
Age: 67
Joined: 11 Aug 2008
Posts: 2
Location: Woudenberg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Mar 2010, 19:38    Post subject:
Beste mensen,

In januari ben ik naar Tanzania gevlogen met KLM. Alle handbagage werd gewogen. We waren met zijn tweeen en met een beetje vriendelijkheid mochten we door, maar dat zou, beloofde die mevrouw, echt anders worden. Er werden folders uitgedeeld, dat er strenger zou worden toegezien op het gewicht en de afmetingen.
Dus bereidt je zelf voor door goed op de site van de luchtvaartmaatschappij te kijken. Als ze soepel zijn heb je geluk. Houdt rekening met meer toezicht.

groet en succes
rob
_________________
Canon 5D en 7D. Canon 24-105 mm IS USM, Canon 100-400 IS USM, Canon 4.0/500mm en Canon 100 mm Macro. Canon extenders 1,4 en 2.0
Back to top
Reply with quote
 
MichavdB


Gender: Male
Age: 47
Joined: 31 Mar 2009
Posts: 3
Location: Worcester, MA, USA
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Mar 2010, 2:29    Post subject:
Ik denk dat sommigen er toch wat te makkelijk over denken. Ik reis vrij veel naar de kleinere vliegvelden hier in de VS en ik kan je verzekeren dat er steeds minder (oogluikend) toegelaten wordt. Bij een hoop vluchten mag je handbagage niet het vliegtuig in en dan maakt het niet uit wat voor apparatuur je bij je hebt hoor. Mijn camera en lensen mogen dan wel niet zo bijzonder zijn, de apparatuur die ik voor mijn werk meesleep wel. Geen uitzonderingen, gewoon in het ruim.

Wilde ook deze link nog even delen:
http://www.bythom.com/weight.htm
Back to top
Reply with quote
 
Mr. D.


Gender: Male
Age: 67
Joined: 02 Dec 2008
Posts: 40
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 02 Apr 2010, 8:32    Post subject:
Even de samenvatting van mijn reis naar Kenia. Ik heb alle spullen
in een think tank airport acceleration tas meegenomen (heeft
precies de maximale afmetingen van handbagage) en een
statief in de ruimbagage, en ik heb
mijn tas nergens open hoeven maken. Ik had wel
kopieen van alle facturen mee, maar niemand heeft ergens om
gemaald. Mooi toch ?

Langs deze weg wil ik nog even iedereen bedanken die een
bijdrage aan dit topic geleverd heeft.

Groeten, Mr. D.
_________________
Nikon D300, AF-S 500mm F/4 + paar kortere lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum